Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Kan man fodre kun med wrap
Forfatter: 
Dato:  01-01-2005 18:44
Kan man fodre kun med wrap og vitamin/mineral bl.og i såfald hvor meget wrap .
Dorte.
0
0
Svar på denne tråd

Det tror jeg godt...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2005 19:17
Bare den får wrap ad libitium...

Skøn friservallak sælges, skriv og hør nærmere...

Ponyudstyr sælges, ALT skal væk...
0
0
Svar på denne tråd

Min egen
Forfatter: 
Dato:  01-01-2005 19:27
Det kan du sagtens.

Min egen er lige gået over til kun at få wrap og tilskud.

Hun får 10 kg wrap af ok kvalitet og 125 g Salvana Hestemineral (Hvis jeg ellers kunne få hende til at æde skidtet :-) )

Men det er individuelt hvor meget wrap kontra tilskud du skal give. Det bedste du kunne gøre var at få lavet en specifik foderplan.

0
0
Svar på denne tråd

Det kommer an på....
Forfatter: 
Dato:  01-01-2005 19:30
Det kommer an på hvad det er for en hest, og hvilken huld den har.
Er den for tyk, er det faktisk ikke sikkert den kan tåle at få wrap af libitum uden den bliver endnu federe. :0(
Mine ville blive alt for fede hvis de fik wrap/ eller hø af libitum.
Jeg fodrer med frøgræshalm den ene gang om dagen, og hø den anden gang, og alligevel er de svære at slanke.
Ellers fodrer jeg med opblødte roepiller, travo e sport, og et par gulerødder.
Jeg håber på at få dem redet lidt mere nu, så de er nemmere at slanke.
Men, ellers skal Stjerne ( føllet) snart fravænnes og hjem til hans nye familie, og så bliver de andre nok sat yderligere ned i hø, i håb om at slanke dem.
Nu ved jeg ikke om dine heste fodres enkeltvis, eller de går i løsdrift, for det kan være vanskligt at gi dem alle den rette mængde hø/halm når de er flere om at spise det.
Men, generalt kan man sige at en hest der er ved god huld, sagtens kan leve uden noget som helst korn eller fuldfoder.
Med venlig hilsen Karina.

Prøv en Islænder!
{> Du vil garanteret syntes det er skide skægt! {>

0
0
Svar på denne tråd

i princippet ja!
Forfatter: 
Dato:  01-01-2005 19:37
... men man skal altid individuelt kigge på sin hest og finde ud af om lige netop denne hest kan leve som man forventer.

Så der er kun een udvej.. prøv og se hvad der sker.

Men det kræver jo at hesten er vant til wrap og at du laver overgangen flydende og langsom. Således at maven også kan følge med.

-miki-

Tjek min HJEMMESIDE hvor I kan læse om krybbebidning, vævning og mere HESTEVIDEN! Dertil mere om mig og hestene, sjove historier og stævneresultater!
0
0
Svar på denne tråd

mine heste
Forfatter: 
Dato:  01-01-2005 20:26
Jeg har en DV og en fjord/oldenborg bl.og de er begge lige tilpas(ok blandingen må moske godt tabe sig lidt)DVen laver ikke noget og bladingen rider jeg hygge på nogle gange om ugen.De får nu wrap ude om morgenen,så der kan jeg ikke styre hvor meget de hver især spiser,men om aftenen får de det adskildt,så det kan jeg styre.DVen er lidt krybbebider,men faktisk kun lige efter den har fået og spist foder i kryppen.Jeg vil gerne fodre kun med wrappen da jeg får det gratis(det er helsæd)og fordi de er så dejlig beskæftiget med at æde det når de er på fold.
Dorte.
0
0
Svar på denne tråd

wrap og halm
Forfatter: 
Dato:  01-01-2005 23:25
Vores får stortset kun wrap som decideret foder.
Men som stråfoder får de så også halm, og dette tror jeg er godt for dem, da to af dem foretrækker dette som afveksling, sjovt nok er det præcis også de to der kræver mindst foder, måske kan de ligefrem mærke hvor meget de har behov for ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Du skal have
Forfatter: 
Dato:  02-01-2005 00:15
lavet en foderanalyse af dit wrap, hvis du vælger at fodre udelukkende med det. Det er ikke sikkert at det indeholder den præcise mængde af vitaminer og mineraler. Når du har fået lavet en analyse får du også afvide hvor mange fe. der er pr. kg. Det kan varriere fra 2-5 det har vi oplevet, så de er ikke bare at fodre adblibitum.
Varriationen er bla. jordbundsforhold, mængden af gødskning og stråets længde ved hæst og tørstofheden...

Din dyrlæge har poser som du benytter ved indsendels af foderanalyse.

En foder analyse koster ikke over 500 kr....
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider