Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 halm priser?
Forfatter: 
Dato:  21-12-2004 22:08
Hvad koster halm her i det mørke nordjylland? Det er priser på minibig jeg gerne vil have, jeg aner ikke hvad det koster, da jeg altid har brugt småballer, men nu skal jeg købe minibig og køber vil have mig til at sige hvad jeg vil give for halmen og jeg aner jo ikke hvilken pris jeg skal lægge ud med. Det er rug, byg og hvedehalm.
Hvad giver du?
vh. Line
0
0
Svar på denne tråd
 
 vårbyghalm
Forfatter: 
Dato:  22-12-2004 11:56
Hvis hesten også skal spise af halmen, vil jeg anbefale dig at købe vårbyghalm, og det koster normalt ca. 0,50-1 kr. pr. kg. En minibig koster vel knap et par hundrede, vil jeg tro, på denne årstid. Halmen er altid billigst i høst og lige fra marken.

Jeg har i sommers købt vårbyghalm i rundballer til ca. 0,10 kr. pr. kg. presset. Men det anser jeg også for at være ekstremt billigt, og jeg skulle så selv fragte det væk fra marken og hjem.

Vårbyghalm er mange steder i år af en ret dårlig kvalitet pga. dårligt vejr i høst, så vær opmærksom.

Hvis det kun er til strøelse, skulle hvedehalm vist have en god sugeevne. Det har jeg ingen erfaring med og heller ikke til prisniveau.

Mvh. Lene
0
0
Svar på denne tråd
 
 halmen koster
Forfatter: 
Dato:  23-12-2004 13:27
jeg tager 5 kr for småballer af ca 10 kg vårbyghalm afhentet fra loftet.. jeg har hørt at havrehalm i minibig går for ca 100 kr afhentet

hvedehalm handles for ca 50 kr pr minibig afhentet

Venlig hilsen kristian


Hvis du skal handle så husk altid: tingene skal være bedre end nye og må ikke koste noget


JHN RS Moderator

medlem af
AHNA og FNK

stifter og formand: klageklubben
0
0
Svar på denne tråd
 
 vi gir 100
Forfatter: 
Dato:  23-12-2004 15:07
Vi gir 100 for en minibig byghalm :-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  23-12-2004 23:35
Jeg gir 100 kr for 3 stk minibig baller og det er rigtig god kvalitet.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider