Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hesten virker lidt sløv?
Forfatter: 
Dato:  17-12-2004 12:01
Hejsa.

Jeg vil gerne høre om der er andre med lidt sløve heste for tiden?

Min hoppe går med føl og går i løsdrift.

Hun er normalt meget frisk og er for en måned siden tjekket af dyrlægen som sagde hun var sund og rask.

Kan det måske være pga dårlig form, hun er normalt vant til at blive redet meget, og være i perfekt foder form, hun er nu en smule for tyk og ikke redet optimalt, pga min eksamen!

Hun får suregrow, havre, lucerne, hø og halm.

Hun er ligesom lidt ekstra sløv for tiden og vil gerne høre om andre har oplevet lignende og hvad i har gjort.

Bliver det ved, kommer dyrlægen selvfølgelig igen.

Hilsen Kenny
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-12-2004 12:08
Hvis den har stået stille noget tid mister den konditionen. det kender vi jo selv.

Når den har stået stille er det en god ide kun at skridte de første dage den rides efter en pause. Det er utrolig sundt for hesten og giver god kondi igen.

Man kan jo sagtens stille hesten og lave diverse løsgørende øvelser i skridt. Sørg for at skridte godt fremad så kommmer konditionen igen.. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Vejeret
Forfatter: 
Dato:  17-12-2004 12:32
har meget at sige, de har sat pels til Isvinter men det er så varmt at de ikke kan få varem ud derfor er de fleste ude heste i øjeblikket ret tamme og ugidelige...
Glædelig Jul & Godt Nytår

Line K. Jeppesen
;-D
0
0
Svar på denne tråd

evt jernmangel
Forfatter: 
Dato:  17-12-2004 12:58
Min hoppe har også været utrolig sløv. Jeg fik dyrlægen til at tage en blodprøve og hun havde en meget meget lav blodprocent. Han sagde at det kunne skyldes at hun havde været i fol.

Hun er nu på 3 måned på en jern og c-vitamin kur og det har virkelig givet pote. Hun har fået energien igen og den sidste blodprøve var hun kommet op i den lave ende af normalniveauet.

Så måske er det grunden.

helle
0
0
Svar på denne tråd

min....
Forfatter: 
Dato:  17-12-2004 18:58
Min har da vist ikke fulgt med i timerne, for selv om den har kæmpe vinterpels, plus det følpels den ikke nåede at smide, så er den mere frisk end nogensinde, og den er enda oveni lidt snottet, det bliver da spændende og se hvordan han bliver når pelsen falder af og han er rask igen.. Puha :-)

Rikke

Lev mens du gør det, elsk mens du tør det.

Hvis du skal citere mig for noget, jeg ikke har sagt,vil jeg sætte pris på, at du citere mig korrekt :-DBilleder
0
0
Svar på denne tråd

vinter depression
Forfatter: 
Dato:  17-12-2004 20:51
min hest havde det sidste år på samme måde, hun var sund og rask, stod godt nok en del stille, men med selskab fra en meget livlig hingst..
men alligevel var hun sløv, gad ikke rigtigt noget, og til tider spiste hun ikke noget...
så fik jeg en "hesthvisker" ud, som kunne fortælle mig at hun ligesom mange mennesker, ganske enkelt bare havde fået en vinter depression, så tja hvad gør man, vi prøvede at sætte en af de der lys tingester ud i stalden, og vi lavede lidt om på foderet, så hun fik lidt mere af det gode.. det hjalp, men om det så var foderet eller lyset der gjore det ved jeg ikke... måske begge dele... ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider