Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Væver??
Forfatter: 
Dato:  14-12-2004 19:46
er der nogle der kan hjælpe mig--->

hvad betyder det når hesten er væver??
er det alvorligt??
er det dumt at købe en hest der er væver, for betyder det at der er flere dyrlæge-regninger...???

håber i vil hjælpe...
0
0
Svar på denne tråd

væver.
Forfatter: 
Dato:  14-12-2004 20:00
Hej

En væver, er en hest der konstant står og gynger fra side til side.
Jeg har set det så slemt, at hesten næsten løftede benene fra jorden.
Før i tiden var holdningen, at det kom frem ved strees eller kedsomhed, men jeg skal ikke kunne sige om der er lavet nogle bedre undersøgelser inden for emnet.
Jeg kan ikke forestille mig at vævning kan fremkalde andet end dårlige forben, eller hold i ryg og nakke, men det er vel også en dyr regning.
Og mon ikke at man kan mindske vævning ved at have hesten i løsdrift og aktivere den meget...

Mvh Anja
0
0
Svar på denne tråd

At være ejer
Forfatter: 
Dato:  15-12-2004 08:15
til en væver eller/og boksvandre stiller krav til en hesteejer. Hesten viser med sin adfærd at den ikke trives, og man bliver derfor nødt til at ændre forholdene for ens hest.
Min egen hoppe købte jeg for snart 12 år siden, - da var hun opstillet i spiltov og jeg opdagede derfor ikke at hun var væver før jeg fik hende hjem og på boks. Udover at hun væver, kan hun begynde at vandre langs boksvæggen, men hun kan også vandre langs hegnet hvis hun er stresset og på mark.
Efter at ha prøvet MEGET - lige fra legetøj til urter trives min hest i dag i løsdrift. - Flokken er lille (4-5 heste), altid adgang til hø og med fodring på faste tidspunkter 3 gange om dagen. - De sidste 4 -5 år har jeg kun set hende væve/vandre i forbindelse med stævner og opstaldning på fremmede steder i den forbindelse. Det er selvfølgelig træls at have hende hjemme om vinteren når jeg nu gerne vil ride undervisning og deltage i stævner, men jeg tar gerne 4 mdr ud af kalender med forholdsvis seriøs ridning, for i stedet af ha en balanceret og glad hest!! Hun kan idag gå uden sko om vinteren - tidligere var hendes forsko slidt ned på 4 uger, hun har aldrig været halt og jeg tror stadig trods hendes 16 år, at jeg har hest mange år frem i endnu...

KH

Linda
0
0
Svar på denne tråd

Link til forklaring....
Forfatter: 
Dato:  15-12-2004 08:51
vævning

Da jeg ikke orker at skrive det hele igen.
-miki-

Tjek min HJEMMESIDE hvor I kan læse om krybbebidning, vævning og mere HESTEVIDEN! Dertil mere om mig og hestene, sjove historier og stævneresultater!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider