Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

roepiller/speedi-beet
Forfatter: 
Dato:  14-12-2004 10:00
Er der nogen der kender til roepiller/speedi-beet? Erfaringer? Hvor man eventuelt køber det?
0
0
Svar på denne tråd

Hej med dig
Forfatter: 
Dato:  14-12-2004 10:10
Ja det gør jeg !
Du køber dem på foderstoffirmaer hvor man ellers køber foder og de er ikke ret dyre .
Man kan få dem med og uden melasse.Det kommer an på om hesten/ponyen er for tyk eller ej.Det er gode fiberstoffer , der mætter godt og de fleste heste/ponyer kan godt lide dem .Man bruger dem opblødt . De skal stå opblødt i mindst 8 -12 timer.Og man laver dem med ca 1kg roepiller og 4-5 l vand.
Hvis hesten er trivelig så brug dem uden sukker.
:-D Mvh Graven :-D
0
0
Svar på denne tråd

jeg bruger speedi bet...
Forfatter: 
Dato:  14-12-2004 11:32
... og køber det på Brogaarden. Det er nemt at fodre med (hvis der ellers er vand i stalden) for det tager kun 5-10 min at opbløde, mod de 8-24 timer roepiller tager.

Har man gode rutiner, så er det dog ikke noget problem med alm roepiller. Hos os blev de sat i blød om aftenen, så var der til både morgen og aftens maden og så blev der igen sat nyt i blød til dagen efter... morgen og aften.

Speedibet er dog så også en kende dyrere end roepiller, men det er ikke de voldsomme mængder!

-miki-

Tjek min HJEMMESIDE hvor I kan læse om krybbebidning, vævning og mere HESTEVIDEN! Dertil mere om mig og hestene, sjove historier og stævneresultater!
0
0
Svar på denne tråd

Roepiller......
Forfatter: 
Dato:  14-12-2004 11:36

Er piller.
De skal står i blød mindst 8 timer, dog mindre hvis der hældes kogende vand på.

Speedi-beet er FLAGER.
De er lavet til sommer og stævnebrug, idet de kun behøver at stå iblød i 10 min.

Begge produkter har et sukkerindhold på under 5%.

Roepiller kan stort set købes overalt hvor der forhandles foder, og Speedi-beet kan købes hos Brogården eller steder der forhandler Brogårdens foder.

Jeg er meget glad for begge produkter. Det giver hesten en mæthedsfornemmelse, og de KASTER sig ikke over wrappen bagefter.
Det har haft en gavnlig virkning på en plag jeg låner pt. Den har stor tendens til tynd mave, men det er blevet meget nedsat, efter jeg har fået ham, og han får roepiller.

BREEDING STOCK: BEST NON SPOT
0
0
Svar på denne tråd

speedi beet
Forfatter: 
Dato:  16-12-2004 22:15
Hejsa

Jeg har brugt speedi beet til min hest hele sommeren hdet har bare været super, hun har ikke virket så oppustet og hendes heste pære har været såååå fine :-)

Kan klart anbefalde det..

Mvh Mette
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider