|
|
| får min plag hva han skal have |
|
|
jeg har en hingste plag på 2 år til april. jeg ved ikke om han får nok vitaminer osv. han får et foder der hedder toprun piller, det er fuldfoder til heste, han får også kalk og har en salt sten i boksen, han står på halm, og har fået wrap, men får det ikke mere da det blev dårligt. men spørgsmålet er om han får alt hvad han har brug for i vokse perioden.
vis i kender til foderet vil jeg gerne vide om det er godt foder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville |
|
|
aldrig spare på høet/wrappen til en voksende plag! Et fuldfoder/tilskudsfoder så den er dækket ind med vitaminer/mineraler osv, korn (hvis tilskudsfoder) til at tilføre energi, det er meget energikrævende når man er i voksealderen. Og så ellers hø/wrap ad libitum, altså alt hvad den kan spise.(eller i det mindste 5-6 kg hver dag)
Hvis du er i tvivl om den er dækket ind med vitaminer osv, kan du få lavet en foderplan, så du er sikker.
Men prøv at få fat på noget godt grovfoder.
Mvh Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| PAVO - kvalitetsfoder |
| Forfatter:  |
Klat Mølle Perle |
| Dato:  |
13-12-2004 20:35 |
|
Se også Pavos Podo Konsept
så er din hest dækket ind.
www.pavo.dk
forhandlerliste over det område du bor i.
mvh Laila
HilsenClara, CiciogKlat Mølle PerleHvis du har en haflinger og bor i østjylland så kontakt mig!haflinger og friesere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hø eller wrap |
|
|
Du er nød til at skaffe noget hø eller wrap, det er heller ikke godt med et fuldfoder til voksne heste, de skal ikke have det samme som en unghest, der skal vokse og sætte muskler.
Hilsen
Yankee
Er du til fart og fest så er travere bedst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Foderplan til min 2-årige |
|
|
Hej
Jeg er blevet utrolig glad for Brogårdens fodervejling, og deres produkter fra Dodson&Horrel.
Jeg fodrer min 2 årige hoppe med fase 2 fra D&H og ca. 2 kg lucerne om dagen.
Derudover står hun på halm og får wrap 3 gange dagligt. Hun skulle være dækket fuldstændigt med vitaminer med Fase 2 og det er ikke engang så meget hun får.
Denne løsning er heller ikke videre dyr, men hvis man vil lave det billigere, så kan man selvfølgelig det. Ring til Brogården og få lidt vejledning. Det er gratis og jeg er næsten 100 på at du kan bruge noget af det de råder dig til.
En sidste vigtig ting: Husk at fodermængden altid skal beregnes til den forventede udvoksede vægt-altså hvis din hest vejer 350-400 kg nu så skal den have til 500 kg, for det bliver nok dens endelige vægt.
Toftehøjgård v. John Hansen Forhandler af Westfalia Hestetrailere Tlf.: 2078 4243
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wrap er vigtig |
|
|
Min treårs hoppe har siden føl haft adgang til rigelig med wrap.
det bedste du kan give en ung hest er alt det wrap den kan spise næsten og så kun lidt kerne. og så en god vitamin mineral blanding.
det er min holdning..o g min hoppe ser rigtig fin ud efter at have fået den slags foder i sin opvækst
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet