Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Trivlig pony. Men hun taber sig ??
Forfatter: 
Dato:  12-12-2004 17:44
Min pony er en blandingsmodel af racerne fjordhest og islænder. Alt i alt en meget trivlig pony med tendens til forfangenhed i foråret/sommeren.

Jeg skiftede foder for ca. 2 mdr siden og en foderplan blev i den forbindelse udregnet:

3kg opblødte roepiller
500g. Spillers High Fibre Cubes
Lucerne
div. mineraler, vitaminer oa.

Hun står pt. stille og er kun på vedligehold, men hun taber sig. Hun får rigelige mængder hø, og for nyligt begyndte jeg at spæde olie til ponyernes foder.

Hvad mangler hun mon i sit foder ? Jeg er godt klar over at hun er på en meget fedtfattig kost, men dette var efter dyrlægens foreskrifter det bedste at gøre for at holde forfangenheden under kontrol.

Kan jeg give hende noget andet for at holde huld, således at jeg stadig kan styre laminitis ?

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2004 20:01
Er hun tjekket for orm og tansspidser???

Skøn friservallak sælges, skriv og hør nærmere...

Ponyudstyr sælges, ALT skal væk...
0
0
Svar på denne tråd

Hej Gibben
Forfatter: 
Dato:  12-12-2004 20:19
Hvis det er muligt så lad være med at give hende olie i maden.Det feder.Hvis du vil så giv hende lidt poppet majs i stedet for.Der er jo også lidt olie i,men ikke så meget,men nok til at give pelsen det den behøver.
Jeg går udfra at det er meningen at hun skal tabe sig eller ?
Hvis ikke må du igen snakke med dyrlægen og høre hvor du skal ændre !
:-D Mvh Graven :-D
0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor blander
Forfatter: 
Dato:  12-12-2004 20:46
blander du High Fibre Cubes med så meget andet, når det er et fuldfoder?

Prøv at kontakte Spillers Helpline. De kan helt sikkert hjælpe dig.

Med venlig hilsen
Thomasminde
Forhandler af Spillers Horse Feeds på Lolland-Falster
0
0
Svar på denne tråd

Thomasminde
Forfatter: 
Dato:  12-12-2004 21:22
Det gør jeg for at min hest ikke skal få alt for meget protein i sin mad. Det har hun slet ikke brug for når hun ikke bliver brugt i ridning. Det blev jeg anbefalet der hvor jeg fik regnet min foderplan ud. Og nej det var ikke fordi de ville sælge mig noget andet foder ;)

Hun er tjekket for tandspidser og orm.

Det er ikke meningen hun skal tabe sig, hun er som sagt bare på vedligehold og kontrolfoder for at jeg ikke fylder hende med en masse fedene mad

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider