Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Sadelunderlag
Forfatter: 
Dato:  29-09-2000 23:50
Dette er til de ryttere som rider med sadelunderlag: Hvorfor gør I det??
Mvh en islandsheste rytter (i en verden hvor underlag mere hører til en sjældenhed.)
0
0
Svar på denne tråd

RE: Sadelunderlag
Forfatter: 
Dato:  30-09-2000 07:18
hejsa

min hest sveder altid meget. jeg vil gerne beskytte min sadel så godt som muligt mod sved, så derfor rider jeg med underlag. hvis man undlader skum og gele og alt det der, men bruger et alm underlag, så mener jeg ikke det er nogen ulempe.

venlig hilsen line
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  30-09-2000 07:46
Hej Ismule!

Jeg har længe undret mig over at islændere netop ikke går med sadelunderlag. Jeg bruger sadelunderlag for at beskytte sadlen, og for at det sved hesten laver, de lissom har et sted at være, fremfor at "gennembløde" hesten.

Så skal man bare huske at tørre underlaget ordentligt bagefter.

Camila
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-10-2000 00:10
Jeg vil så fortælle at sadler stoppet med uld netop har den fordel at det transporterer sveden væk fra hestekroppen, ligesom et hestedækken af uld... Desuden når man køber ny saddel skal man jo ride de første 10-20 timer uden underlag for at sadlens uld tilpasser sig hestens ryg maximalt...
Det man så skal huske når man rider uden underlag, er at tørre sadlen af nedenunder således at der ikke sidder svedkager, da disse vil give hesten tryksår..
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-10-2000 19:40
Jeg rider med underlag fordi jeg rider i en westernsadel . Da der ikke er polstring i en westernsadel, skal man ride med underlag - og helst et tykt et.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-10-2000 19:46
Hejsa...jeg rider med underlag da jeg vil beskytte hestens ryg for sadlen...det er da det vigtigste.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-10-2000 23:27
hej trunte p
hvis din sadel passer korrekt er det ikke nødvendigt med et underlag. det skulle helst ikke være nødvendigt at ride med underlag blot for at beskytte hestens ryg - i det tilfælde passer hest og sadel ikke sammen. nej - efter min overbevisning skal man ride uden eller med et ganske almindeligt underlag, hvis man vil beskytte sin sadel ekstra mod hestens sved.

hilsen line
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-10-2000 22:39
hej line

Min hest for ikke gnavesår og min sadel passer fint, men når den sveder kan det godt lave sår hvis der ikke er underlag i mellem.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-10-2000 08:00
Jeg har islandsk hest og min kan sagtens gå uden underlag, men for pokker en sadel er dyr, så jeg har valgt at bruge underlag for at beskytte sadlen.
Hilsen Helle
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-10-2000 13:01
Jeg rider også med underlag for at beskytte sadlen, ikke hesten!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-10-2000 13:02

Hej Ismule.

Alle de islænderryttere jeg kender rider med underlag.
Jeg ser yderst sjældent folk ride uden.......
Jeg rider selv altid med underlag for at beskytte sadlen - hesten er allerede "beskyttet" ved at man vælger en sadel der passer.

Hvilket område kommer du fra siden du ikke ser underlag til daglig ?.

Hilsen Katrine H.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-10-2000 22:17
Hej katrine

Jeg kender faktisk rigtig mange islænder ryttere som ikke rider med underlag, men kan godt se at det vinder mere og mere frem... Og den eneste grund til det er faktisk at beskytte den dyre saddel.. Sadlen tager IKKE skade af at man rider uden underlag, de materialer den er lavet af er som skabt til sved og snavs - blot man husker at rengøre efter brug.

mvh Ismule
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-10-2000 07:49

Du har ret - det er kun for at beskytte sadlen.

Jeg orker nok ikke at rengøre min sadel 5 gange om ugen eller hvor meget jeg nu får redet. Jeg synes at det er nemmere at putte sadelunderlaget i vaskemaskinen en gang imellem.....

Hilsen Katrine H
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider