Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Barback feltsaddel
Forfatter: 
Dato:  06-12-2004 09:10
Hej med jer.

Er der nogen der har erfaring med at ride med en Barback feltsaddel i lammeskind?
Jeg elsker at ride uden sadel, men ville godt have bare en smule at klemme fat i når tempoet stiger. Så derfor overvejer jeg at købe sådan en.

Spørgsmål:

-er de kun til ponyer, eller passer de også til hest?
-skal man have undelag på?
-hvordan holder man lammeskindet renligt?
-blir den ikke ulækker hvis man rider i regnvejr?
(da jeg rider meget ud på tur)

Mvh Trine
0
0
Svar på denne tråd

kan godt forstå dig...
Forfatter: 
Dato:  06-12-2004 21:36
Min veninde har lige købt en til sin andalucerhoppe. Så den kan både bruges til ponyer og heste. Du kan også købe forskellige bomvider til at sætte i hvis du vil have bom i. Der er lammeskin ned mod hesten(derfor skal du ikke bruge underlag- dette er jo kan dejligt for hesten) men lammeskin har jo den gode egenskab at det til en vis grænse skyer både vand og sved/snavs og hvis der skulle være brug for det kan den vaskes ved 30 grader i vaskemaskine (med specialshampoo).

Håber at du har fået svar.

Jeg har fået lov til at prøve min venindes og overvejer også stærkt om jeg skal købe en.

Husk at der findes en westernsadel og to forskellige alm. sadler en med og en uden knæstøtte :-D
0
0
Svar på denne tråd

lammeskinds sadel
Forfatter: 
Dato:  07-12-2004 17:35
Jeg har en lammeskindssadel og den er kanon lækker at ride i.
Spørgsmål 1 svar = den kan fås til både pony og til heste.

spørgsmål 2 svar = der er "indbygget" underlag i min dvs at man kan lyne alt lammeskindet af og vaske alle tingene serperat.

spørgsmål 3 svar = jeg børster mit efter tur med en stiv strigle og jeg vasker den hver ca 3-4 mdr..

spørgsmål 4 svar = jeg rider meget på tur og gerne i alt slags vejr.. og jeg har aldrig oplevet den blev "ulækker" den lugtede blot af får..gg.. men ellers så preller det meste af vandet af..

Her står min guldklump med den på klar til langtur...

Og her er vi lige blevet færdig med en jagt.Her kan man rigtig se den støtte som er indbygget i den både ved knæ og ved bagsvidsel.

0
0
Svar på denne tråd

Henrietta (og andre)
Forfatter: 
Dato:  07-12-2004 23:50
Jeg overvejer at anskaffe mig en lammeskindssadel, og din ser rigtig lækker ud. Er det den fra zoo city?
Jeg har tit spekuleret på, om man kan ride letridning i sådan en sag, uden at det går ud over hyppens ryg? (Tænker på, om den fordeler trykket godt nok, når man rejser sig i stigbøjlerne) Min pony har nemlig en "stor" trav, og langturene ville ikke være behagelige, hvis man skulle sidde ned i trav - hverken for ham eller mig...

På forhånd tak for hjælpen

Mvh Lea :-)

Hvor voldelig handling ta'r fat, der standser kunsten brat!
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har osse
Forfatter: 
Dato:  08-12-2004 18:38
købt sådan en sadel ,og det har jeg ikke fortrudt den er bare så skøn at ride i ,jeg havde bare et lille uheld med den da min hoppe blev forskrækket og vendte hurtigt rundt,der sprang begge gjordstropper,men den er lavet nu og vi rider i den hverdag ,det bliver nok svært at komme tilbage til sin gamle sadle når hun har folet. (y) ;-)
(y) ;-) KILDETOFTENS HESTEPENSION (y) ;-)
0
0
Svar på denne tråd

kanon god opfindelse..
Forfatter: 
Dato:  09-12-2004 09:49
Hey Lea.
yes jeg har købt den i Zoo city den koster 2000,- uanset om det er til en hest eller pony. Og
hvis man er alm medlem giver man kun 1800,-kr.

da jeg konditions træner Girl gennem trav så kræver det også at sadlen kan holde til belastningen i længere tid af gangen. de spænder der sidder monteret ved køb til stigremmene synes jeg var for brede da stigremmene lige som gled rundt så jeg har fået speciel designet nogle rustfri spænder (kan ses på billede i min præsentation) der holder stigremmen på plads...
Så nu kan jeg både ride letridning og spring og jagt og western og langdistance i den ;-)
og uden at girl hæver eller lign på ryggen...

Hilsen
Henrietta
0
0
Svar på denne tråd

Dato:  09-12-2004 10:05
Hvis man kigger på sadlen på diverse salgssider, så ser det ud som en ponypude, jeg kan ikke få øje på for- og bagsvidsel-"buler" som du har på din?

:Pia
0
0
Svar på denne tråd

grunden...............
Forfatter: 
Dato:  09-12-2004 11:42
det er fordi at dem de sælger de fleste steder er den uden... jeg ved at dem de f.eks sælger hos stald-direkte de er uden....
sådan en var jeg lige ved at købe indtil jeg fandt ud af at man kunne få dem fra Zoo city med store knæstøtter og støtte ved bagsvidslen som er skumgummi som man kan tage ud ved vask af sadlen

Hilsen
Henrietta
0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  09-12-2004 14:06
Min har også (buler)støtter for og bag ,og ja man sidder godt i dem.Hesten kan også lide den.
Dorte.
0
0
Svar på denne tråd

Henrietta
Forfatter: 
Dato:  10-12-2004 18:22
(bedre sent end aldrig)
Tak for svaret!
Har lige et sidste spørgsmål: ligger den godt "fast" på hesten, uden man behøver stramme gjorden voldsomt? Min lille gule har nemlig stået stille, og er derfor blevet ldt rund, så sadlen glider nemt frem...

På forhånd tak for svar

Lea

Hvor voldelig handling ta'r fat, der standser kunsten brat!
0
0
Svar på denne tråd

anbefaling
Forfatter: 
Dato:  20-12-2004 15:30
den ligger godt fast - min har ligget både på en hest (168 stgm.) og vores new forest (148 stgm.)
Komfort for både hest og rytter er selvfølgelig i højsædet, men en anden vigtig faktor er den høje og direkte indvirkning man får på hesten og hermed også meget bedre føling med hestens "tilstand og arbejde". Begge mine døtre har forbedret indvirkningsevne og føling med hesten i meget høj grad efter vi begyndte med lammeskindssadlen.
KH
Annette
0
0
Svar på denne tråd

Ingen tvivl...
Forfatter: 
Dato:  20-12-2004 21:44
Hejsa...
Dejligt dejligt... der er nu ingen tvivl om at jeg vil købe en barback... tak for alle oplysningerne.

Til Annski.: Jeg har allerede en western sadel, og den er total lækker at ride i... det kan godt anbefales til folk der aldrig har prøvet det. (jeg bruger altid min på tur.. dejligt!)

Ha´ en rigtig god og hyggelig jul allesammen.

Julehilsner fra Trine

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider