Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Erfaring med hampstrøelse?
Forfatter: 
Dato:  03-12-2004 14:06
Jeg har lige bestitl en palle hampstrøelse til mine 2-3 bokse.
Grunden er at jeg til nytår starter nyt job + får længere at køre samtidig med at jeg opstalder den ene hest for at begynde at ride igen.
Lagt sammen giver det = mindre tid til staldarbejde derhjemme. Så jeg tænkte hamp var godt.

Nogen der har prøvet=
Fordele/ulemper?

Jeg går ud fra man skal stoppe ristene i gulvet så der ikke ryger en masse ned den vej og stopper afløbet?

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-12-2004 16:13
det er rigtig godt til at suge, så hvis du fjerner klatter hver dag kan du nøjes med at muge ordentlig en gang om ugen
0
0
Svar på denne tråd

træpiller
Forfatter: 
Dato:  05-12-2004 19:41
bliver den nye dille har jeg hørt.
Man skal kun fjerne klatter og boksen er fin og ren selv om du ikke muger ud i et halvt år!!!!!
Lyder utroligt, men jeg har selv set det.

Hestene lurer lidt de først gange når de går ind i boksen fordi pillerne ruller væk med en sjov lyd, men efterhånden bliver de knust af hestens hove og ligner savsmuld.
Man skal vist strå en håndfuld pulver ud som tager amoniak lugten en gang imellem.

Og har man så et træpille fyr også... så kan man fyre med resterne når man skal muge boksen ud?
0
0
Svar på denne tråd

Hamp/Aubiose
Forfatter: 
Dato:  05-12-2004 19:48
Hejsa,

Der hvor jeg arbejde i england stod flere af hestene på hampe strøelse. Det var dejlig nemt at have med at gøre...

Vupti vupti, så var der muget.

Det suger godt og er som sagt nemt at håndtere...

Hilsen
-Matilde og Shalu :-D-

0
0
Svar på denne tråd

Spørgsmål til Birgitte - træpiller???
Forfatter: 
Dato:  06-12-2004 08:46
Det fangede lige mit øje med træpiller - da jeg står og skal have hesten hjem i løbet af et par måneder ;o)

Hvordan er det i prisniveau? Og hvor kan jeg finde flere oplysninger?

På forhånd tak
Kristina
0
0
Svar på denne tråd

flere fordele
Forfatter: 
Dato:  06-12-2004 12:11
Jeg har god erfaring med hamp og der er flere fordele:

Udover at hampstrøelse er meget nemt at holde og suger godt = godt staldmiljø, så komposterer det lynhurtigt (i modsætning til fx spåner og halm). Man står derfor efter én vintersæson kun med en ganske lille mødding, som til gengæld er omdannet til den fineste kompost. Man slipper for at skulle betale i dyre domme for at få møddingen fjernet og komposten er guf for havens planter, så den er nem at afsætte til haveejere eller fx kolonihaver.

Hilsen
Bluebell

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider