Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Dækkener og denier? Halsdækken - hvilket?
Forfatter: 
Dato:  02-12-2004 22:53
Hejsa!

Så er den store dækken jagt gået ind... Jeg skal have et dækken med høj hals!

Jeg har surfet nettet rundt i "gud ved hvor lang tid", og jeg er snart ikke sikker på om jeg er blevet klogere eller om jeg måske nærmere er blevet forvirret på et højere plan.

Når man kigger på alle dækken indlægene på HN så kan man jo tydelidt se at "alle elsker Rambo"... men kan mindre ikke gøre det?

Nu har jeg jo læst mig til at jo højere denier et dækken har jo kraftigere er det (mere rivfast?). Rambo dæknerne har "kun" en denier på 1000 D. Der er er mange af de andre billigere dækner, der har Denier på helt op til 2000... Er det så dobbelt så godt?

Af dækkener jeg har stødt på kan nævnes:
- Weatherbeeta orican 1200 D 360 g til 1250 kr.
- Rambo plus 1000 D til 152£
- Horseware Rhino Plus 1000 D til 93£
- Storm cheeta vinter combo fra shiresshop.dk 2000 D 400 g til 1263 kr. I ballistisk nylon som rambo.
- Horseguard high neck 1500 D 300 g til 1300 kr.
- Svea dækken 840 D 300 g til 789 svenske kroner.

Hænger pris og kvalitet sammen eller kan man godt regne med at jo højere denier - jo stærkere dækken???

Har du et dækken med høj hals, som du kan anbefale? Og hvor har du købt det?

Vh
-Jane-

Se min præsentation - Jævnlig opdatering med billeder og stævne resultater
(I) "It's nice to be important, but it's more important to be nice" Scooter (I)
0
0
Svar på denne tråd

Uha de dækkener....
Forfatter: 
Dato:  02-12-2004 23:09
Altså... hmm.. tja.. Rambo er jo et godt dækken. Det er kvalitet! Så hvis du køber sådan et, så bliver du i hvert fald ikke snydt. Men det er jo også mange penge. Tit og ofte hænger pris og kvalitet sammen, men man kan jo være heldig!

Jeg er jo den type der heller køber to billige end et dyrt.. så mine går lige pt med et schou fra Netto og Capriati. Så efter min mening kan mindre gøre det, men vandt jeg en million skulle de da klart have Rambo!

Denier er svære at bedømme uden at man også har "rip stop" med inde i tænkningen, for selvom man har mange denier i dækkenet, hjælper det ikke, hvis der nu alligevel går hul og det trevler fordi man ikke har rip stop i overlaget...så et dækken med 1500 denier uden rip stop er ikke nødvendigvis stærkere end et med 1300 og rivstop eksempelvis..

Så du må bare ud og lede.. og hvis dine heste på folden er nogle værre bøller, jamen så må du op i de højere luftlag og købe et af de dyre med mange denier i..

-miki-

Tjek min HJEMMESIDE hvor I kan læse om krybbebidning, vævning og mere HESTEVIDEN! Dertil mere om mig og hestene, sjove historier og stævneresultater!
0
0
Svar på denne tråd

WeatherBeta
Forfatter: 
Dato:  03-12-2004 08:34
Oricon combo dækkenet er et godt dækken, der kan holde til lidt af hver. 2 af mine vallakker har brugt deres combo dækken i de sidste 3 vintersæconer og de "hygger" sig rigtigt meget sammen på folden hver dag. Og dækkenerne har holdt til det.

Arion combo er det samme dækken som oricon blot er yderstoffet af nylonblanding og er lidt stærkere.

Er det dækken til en hest, der går sammen med andre på fold skal du købe et dækken med kraftigt ydermateriale ellers går det simpelthen i stykker, når hestene bider i dækkenet. 600 denier ripstop er ikke kraftigt nok er min erfaring. Det går også i stykker, hvis hesten ruller sig på en skarp sten. Så pengene er givet godt ud på et dækken med et lidt kraftigere ydermateriale.

Hvis det er et halsdækken du søger - så gå udenom Rambo wug (lilla m. grønne kanter), da lukningen på halsen er ekstrem dårlig og ikke kan justeres til forskellige bredder af halstykkelse. Desuden er halsen uden foer og forholdsvis kort - dvs den når ikke op til ørerne på hesten som f.eks. weather Beta dækkenerne.
0
0
Svar på denne tråd

Hej Jane
Forfatter: 
Dato:  03-12-2004 09:12
og Gameboy- Håber et det går godt med jer.

Jeg kan se at du skal have dækken og Rambo er helt klart det bedste.....det med denier er ikke altid til at gennemskue, men Rambo er lavet af balistisk nylon hvilket er MEGET stærkt, derfor den gode holdbarhed på Rambo.

Og prisen er ok hvis du køber i Irland, min søster Pia køber derfra og hun mangler en ordre så måske kan du få et med på den bestilling!(eller hun har nogle i overskud).

Vi har dem selv til vores 3 heste og de er bare super, samt flere på gården har bestilt gennem pia og alle er tilfredse.
Der er flere modeller at vælge imellem og såhvidt jeg husker er priserne....

Grønt vinter med røde kanter 1350 dkr
Lilla wug med sølvkanter og 1/2 hals 1650 dkr
det sorte med hel hals 2200 dkr osv.

Der er mange modeller og man sparer ca 1000 kr se på www.triquistianstore.com

mange hilsner Lene/Alexandre
0
0
Svar på denne tråd

svamp..
Forfatter: 
Dato:  03-12-2004 11:10
Jeg ville gå langt udenom et dækken med høj hals, da mange heste får svamp i manen, fordi huden ikke kan ånde (selvom det er åndbare dækkener)...
Katja

>o< Alt det, der irriterer os hos andre,
kan føre os til en forståelse af os selv
>o<

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  03-12-2004 11:26
dækkener fra Fall og et masta dækkener.

Fall dækkener købte jeg sidste år til 800 kr stykket helt nye her på HN. Masta fås rundt omkring i butikker. de fås også med hals.

Begge dækkener er gode, rimelige rivfaste og med god pasform.

Med venlig hilsen
Bettina

0
0
Svar på denne tråd

ikke svamp
Forfatter: 
Dato:  03-12-2004 18:10
af dækkener med høj hals - halsen på dækkenet slås ned, når hesten er på stald og slås op, når den skal ud. På den måde får pelsen på halsen luft.
0
0
Svar på denne tråd

Orican High
Forfatter: 
Dato:  04-12-2004 09:47
Jeg har et Orican High (lille hals) og det er bare et super godt dækken, det er fuldt ud lige så godt som mine Rambodækkener.
Jeg synes ikke længere der er så stor forskel på dækkenerne at det kan betale sig at købe Rambo sådan som det var for nogle år siden.

Jeg købte mit i Tika for 1099,-

Camille
0
0
Svar på denne tråd

Denier er ikke alt...
Forfatter: 
Dato:  05-12-2004 02:42
Hej Jane,

Du skal ikke kun kigge på denier-tallet. Det siger noget om, hvor tæt vævet nylonen er (ligesom med nylonstrømper...), men fortæller ikke nødvendigvis hele sandheden om hvor stærkt det er. (Dog som en tommelfingerregel: jo højere tal, jo stærkere, hvor ballistisk nylon, som man laver skudsikre veste af, er det stærkeste.)
De dyre dækkener (Horseware, Weatherbeeta, Bucas m.v.) ligger alle mellem 1000 og 2100 D. Men så er der nogle af dækkenproducenterne (Horseware med Rambo-dækkenserien f.eks.), der netop bruger ballistisk nylon. Meget stærkere og mere rivfast får man det ikke uden at gå på kompromis med åndbarhed og tyngde.

Pris og kvalitet hænger helt klart sammen og da alle heste er forskelligt byggede, vil du finde lige så mange meninger om dækkener som hesteejere.

Hvis du vil nøjes med at købe dækken sjældent, så skal du ofre pengene på et kvalitets-mærke. Hvilket mærke du så vælger må afhænge af, hvordan dækkenet ligger på din hest.
Min kan f.eks overhovedet ikke bruge hverken Bucas eller det lidt billigere alternativ Horseguard, medens Rambo Wug ligger perfekt på hende uden at skarve nogle steder.

Weatherbeeta har lavet en ny pasform og haleklap på deres dækkener i år og serien ser super lækker ud. Horseware lancerede sidste år nogle indskæringer ved for og bagben samt tredie gjord under maven, hvilket gør, at dækkenet "pakker" bedre om hesten. Rambos nye serie er superkvalitet og den kan jeg helt klart anbefale.

Når du ved, hvad du vil have så køb helt klart på nettet, men husk ar blive i EU. Køber man i f.eks USA bliver man flået med toldberigtigelse og moms oveni beløbet.
Jeg tror Lene ovenfor har fået linket i den gale hals, jeg tor hun mener www.theequestrianstore.com. Et rigtigt godt sted at handle, hvor de er søde og hjælpsomme, hvis man har spørgsmål inden man køber.

Held og lykke i dækkenjunglen!
:-)

Louise
0
0
Svar på denne tråd

Linket igen...
Forfatter: 
Dato:  05-12-2004 02:45
Underligt, men det ser ikke ud til at virke. Prøver at sætte det ind igen...

http://www.theequestrianstore.com

:-)

Louise
0
0
Svar på denne tråd

Så blev jeg lidt klogere ;o)
Forfatter: 
Dato:  06-12-2004 09:13
Hejsa!

Tak for de gode svar... Jeg tror jeg er blevet lidt klogere.

Som I skriver er ballistisk nylon det langt stærkeste, og jo højere denier jo bedre...

Derfor har jeg bestilt et dækken fra shiresshop.dk.
Det skal eftersigende være lavet at 2000 denier ballistisk nylon. Og det må man jo sige lyder stærkt! Endda stærkere end Rambo (og så endda noget billigere) Så håber jeg bare at dækkenet lever op til forventningerne.

Her er lige beskrivelsen af dækkenet, sakset fra shiresshop.dk. Og nederst er der et direkte link til dækkenet.

--- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- ---
StormCheeta vinterdækken Combo, hest, ny udgave
Varenr.: 71C

StormCheeta Combo er incl. halsdækken. Dette dækken er markedets allerstærkeste vinterdækkener på 2000 denier.

StormCheeta giver en super beskyttelse af hesten. Denne nye udgaver er nu endnu stærkere end før med 2000 denier ShireTex i ballistik nylon med rip-stop. Det er vandtæt, åndbart og med 400 gr. polyester fyld.

Det er designet UDEN rygsøm for at undgå lækager og med forbenskiler for friere bevægelse. Dækkenet har krydsgjorde, benstropper, dobbelte bringespænder og haleklap. Krydsgjordene føres gennem dækkenet i forstærkede gjordhuller for ekstra bevægelsesfrihed og komfort.

Et let dækken som er nemt at håndtere. Det fleksible ydre materiale former sig efter hesten og gør det ekstremt komfortabelt. Et dækken som er nemt at bruge.

Pris: kr 1.263,00
Normal pris: kr 1.403,00
--- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- ---

Link til StormCheeta Combo på shiresshop's hjemmeside

Vh
-Jane-

Se min præsentation - Jævnlig opdatering med billeder og stævne resultater
(I) "It's nice to be important, but it's more important to be nice" Scooter (I)
0
0
Svar på denne tråd

Yes...
Forfatter: 
Dato:  07-12-2004 18:14
Dette dækken fra Shiresshop (StormCheeta combo m/hals), har jeg også bestilt (2 stk. af)!!
Det lyder som et lækkert dækken, jeg har nemlig også surf'et div. rideudstyrs forretninger rundt her på nettet efter et godt dækken m/hals.

Jeg ville ikke give i nærheden af 2000kr for et dækken m/hals. Nu har jeg også 2 heste der går med dækken.

Desværre var/er de i restordre, men jeg venter spændt, på de kommer (og de kommer nok i næste uge, jubii)

Mvh.
Lene
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider