Min hest havde en dag fået en underlig bule et stykke bag gjorde på den ene side. Bule føltes geleagtig og var størrer end en knytnæve. Hun var meget generet. jeg lod hende hold fri i et par dage hvor jeg kun longerede hende. Men bulen forsvandt ikke, så jeg vi fik dyrlægen til at kigge på den. Han sagde at det var en trykning. Vi spurgte hvad den muligvis kunne være kommet af? Han sagde først det kunne være dækknet der havde generet, men hun fik bulen før hun begyndte at gå med dækken. Så sagde han det muligvis kunne være gjorden, men den sidder altså 10-15 cm. længere frem, så det virkede også lidt usandsynligt. Hans sidste bud, var at det var schenklen der havde generet, men det var der ingen der rigtig troede på, da jeg normalt ikk har benet der hvor bulen er og ikke sidder og sparker til hende. Hun fik så noget pencelin og stod stille i en uge. Problemet er bare nu at bulen ikke er forsvundet og det er nu snart 6 uger siden den kom. Er der andre der kender til trykninger og ved hvad man evt. kan gøre ved dem? Jeg har redet hende meget forsigtigt i hele perioden og været opmærksom på at min schenkel sad stille og ikke kom i nærheden af bulen. Hun er også blevet meget sløv, hun er normal meget meget frisk.
Håber nogen kan hjælpe...