Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hegnet....
Forfatter: 
Dato:  28-11-2004 12:02
Når man nu skal lave en fold, hvordan så med hegnet??? Vi har et skur, som skal være i den ene ende. Men skal hegnet være forbundet hele vejen rundt, eller kan man godt lave et hegn, der er "afbrudt" af skuret??

Håber at I kan hjælpe.....

Hilsen Camilla.
0
0
Svar på denne tråd

det kan du godt
Forfatter: 
Dato:  28-11-2004 12:04
i skal bare huske at forbinde hegnet således at det løber rundt.

hilsen berit

man ligger som man har redt !

dansk tinker forening
Misundelse er skjult beundring.

vores hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Det mener jeg ikke du kan
Forfatter: 
Dato:  28-11-2004 12:40
Strømmen skal kunne løbe rundt som Berit skriver, så sådan som jeg forsår dit spørgsmål, så kan du ikke afbryde det. Du kan evt. føre hegnet bagom eller ovenover skuret.

Mvh Nanna.
0
0
Svar på denne tråd

Jovist kan du det!
Forfatter: 
Dato:  28-11-2004 13:29
Det har jeg selv gjort. Hvis du har to traade; en hoej og en lav, hvilket er en god ide, kan du saette en pael helt op ad skuret og foere den oeverste traaed ned langs paelen til den lavere position, gennem en isolator og saa tilbage til den forrige pael. Forstaar du hvad jeg mener? Og mht at skulle danne et kredsloeb - det troede jeg ogsaa foerst man skulle, men du kan sagtens have en "loes ende", der ikke hoerer til et kredsloeb, bare den er forbundet med resten af det elektriske hegn. Det har vi.

mvh
Tine
0
0
Svar på denne tråd

kredsløb?
Forfatter: 
Dato:  28-11-2004 17:22
Hvad er argumentet for at der skal være et kredsløb?
Der vil ihvertfald være strøm i begge "ender" sålænge de begge har forbindelse til udgangsstrømmen eller hvad det hedder.

Men man kan jo sige, at eftersom strøm løber bedst ved færrest antal sammenføjninger, led osv. vil det enkleste og mest effektive måske være bare at føre det rundt om skuret :-)
0
0
Svar på denne tråd

rundtom
Forfatter: 
Dato:  28-11-2004 18:06
Strøm kan sagtens gå frem og tilbage og til begge sider, der behøves ikke være en rundkreds. MEN:

Hvis der nu et andet sted på folden er et led, og dette led står åbent, vil der ikke være strøm på den side af leddet som vender væk fra strømkilden.

Man kan så argumentere, at hvis folden er åben er hestene alligevel ikke inde, men har man flere folde som får strøm fra hinanden så at sige, så kan de andre jo også miste den.

Er det et træskur kan man vel i princippet skrue/banke isolatorer direkte ind i bagvæggen, så strømmen løber langs med.

:Pia
0
0
Svar på denne tråd

man kan
Forfatter: 
Dato:  29-11-2004 16:19
også grave et kabel ned under skuet.. det er det nemmeste.. for at sikre sig at der altid er strøm på hegnet uanset om alle led er åbne har jeg gravet strømmen under alle ledene..

Venlig hilsen kristian

Hvis du skal handle så husk altid: tingene skal være bedre end nye og må ikke koste noget

medlem af AHNA og FNK

stifter af og formand for klageklubben
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider