Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

min hest taber sine hår
Forfatter: 
Dato:  17-11-2004 18:03
harj!
nu har jeg snart haft min hest i et år, og hun er så blevet 18..
men det er ikke det der er mit problem, for hun taber sine hår..
altså ikke det hele på en gang men i små klaser.. rundt på kroppen af hende.
vi har måske tænkt på at det kunne være en af vores andres heste der måske bider hende, men der er bare ikke noget sår efter det..
vi skal ha dyrelæge på hende, men hvis det er nogen af jer der ved hvad det kan være så skriv.. vi kan jo ikke ha at hun bliver skaldet..
mange hilsner min hest og mig!! :-D
0
0
Svar på denne tråd

taber hår
Forfatter: 
Dato:  17-11-2004 18:22
hej
måske kan det værer svamp, det er jo meget fugtigt i vejret. Hvis huden er meget rød der hvor hun taber den, er det nok en god ide med en dyrlæge.
0
0
Svar på denne tråd

imaverol
Forfatter: 
Dato:  18-11-2004 10:27
en hest i vores stald havde det samme. han blev smurt med en imaverol opløsning nogle gange om ugen i 1 eller 2 uger (står på pakken). det er mod svamp og det hjalp helt på ham.
kan købes på apoteket.

Rid smukt
Rid Klassisk.
0
0
Svar på denne tråd

pelslus
Forfatter: 
Dato:  28-11-2004 20:44
vores føl har lavet det samme "nummer" og ja nu har han en pels på tykkelse med en normal sommerpels og vi har lige haft dyrlæge og ja jeg skal vaske ham med luse middel da han har fået pelslus så jeg vil helt klart sige få en dyrlæge ud så hesten kan blive behandlet med det korrekte middel....
samtidig er pelslus smitsomt så man risikere at heste i stalden7på folden også får det

hilsen
mie
0
0
Svar på denne tråd

Hvordan ser huden ud?
Forfatter: 
Dato:  28-11-2004 21:16
Hvordan ser huden ud, der hvor hun mangler hår?

Hvis det er helt glat og bare uden hår, så kan det godt være de andre heste, der har bidt i pelsen og hevet en hel tot ud, uden at have haft fast i huden.
Så ville jeg bare give det lidt BH skinhealer, så er der hår igen om en uges tid.

Er der derimod kløe og små sår, så kan det som de andre skriver være forskellige former for hudirritation. Så er det nok bedst at lade dyrlægen se det - behandlingen kunne som foreslået være imaverol eller virkon s
Mette - Defineret Ponyrytter  |   Mød mig og mulerne på min hjemmeside  |   Voksne er børn, der glemmer at lege
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider