|
|
| dækner m/u skulderslids |
|
|
Jeg har normalt haft dækner med skulderslids, fra horseguard/weather beetha.
Jeg skal have et vinterdækken til fisenknasten, men kan ikke beslutte mig, hvilket et. Jo jeg ville meget gerne have et rambo dækken, men prisen svier i mine øjne. Jeg har hørt at det var billigere at bestille i Irland, Er det dækken bare sagen eller hvad?
Jeg vil gerne have et dækken med hals som kan tages af. Så vil det forhåbelig forhindre ham i flere bidemærker i hals og den sparsomme man.
Hvad fortrækker I, med eller uden skulderslids?
Horseware er kommet med et nyt dækken som hedder Amigo. Er der nogen der kender til det. Det er uden skulderslids.
Appaloosa 4 u 2 Jeanette Få en appaloosa, Mere af hvad du vil have, alt hvad du nogensinde behøver.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mine erfaringer |
| Forfatter:  |
maria l |
| Dato:  |
16-11-2004 13:55 |
|
Hejsa
Før i tiden kunne jeg snildt købe 2-3 vinterdækner til min hest pr. sæson - han er et kæmpe legebarn, og splittede dem simpelhen ad.
Men....så købte jeg et rambo dækken og selvom det er rasende dyrt i indkøb har det faktisk været sagen for min pengepung. Det er nu i brug på 3 sæson uden den mindste lille rift....
Derudover har jeg INGEN problem med at hårlaget bliver slidt af min hest, som jeg har haft med samtlige af mine andre dækner (også med undertrøje)
Jo, det har sandelig været "sagen" hos os!!!
Maria 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er nok mest |
|
|
til dækner med skulderslids.
Jeg har en eller anden forestilling om at de ikke har så stor bevægelsesfrihed i dem uden. Men det kan godt være det bare er mig.
Har selv lige bestilt det nye fra Weatherbeeta hvor der er lavet anden front på, så der skulle være endnu mere frihed til hesten.
Glæder mig meget til at prøve det på.
Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rambo Supreme... |
JulieTaylor |
16-11-2004 16:16 |
|
... med aftagelig 'halsedisse' har ingen skulderslids, men til gengæld har det den der V-lukning, som nok er det mest geniale efter min mening siden den dybe tallerken. Min selskabshest går med et i døgndrift mens jeg venter på at hendes stalddækken skal komme fra Irland. Og hun er endnu ikke slidt selvom hun tager nogle ture en gang imellem.
Jeg har bestilt et Rambo Wug til min ridehest fordi hun ikke var så betaget af halsedissen - jeg bruger den faktisk heller aldrig. Og hun har i forvejen et Rambo Classic stalddækken, som er vældig lækkert. Der står i reklamerne at det plejer hårene, hvad jeg var knap så tilbøjelig til at hoppe på. Men halløjsa om hun ikke står og ser nystriglet ud hver morgen når jeg skifter tæppe på hende.
I første omgang købte jeg et Supreme (vejl. pris i DK ca. 3200), et stalddækken (vejl. pris i DK ca. 1200) og et ret lækkert, vandtæt, åndbart ridedækken med hul til sadlen og fleecefoer (vejl. pris ukendt) for samlet lige under de 3200, udedækkenet skulle have kostet herhjemme. Det var fra www.theequestrianstore.com
Der er gratis levering, men det tager gerne et par uger.
Venlig hilsen
Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| str..... |
Susanne h |
16-11-2004 22:24 |
|
Hvordan gennemskuer man så lige str. på den hjemmeside???
Ellers et godt tip!!!
HAVE A NICE DAY THE WESTERN WAY !! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rhino og Rambo |
|
|
... er bare sagen. Der er som regel ingen skulderslids, men pasformen er langt bedre end mange med skulderslids. Derudover er kvaliteten bare helt super. Jeg har efterhånden prøvet MANGE dækkener, og gang på gang er jeg kommet hjem med noget der skulle forstille at være et billigt køb.... Men når skidtet ikke holder andet end en halv sæson, ja så er det faktisk dyre dækkener.
Mit bedste dækken nogensinde er et Rhino dækken jeg købte BRUGT for 5 år siden. Jeg ved ikke hvor gammelt det er, men det holder endnu... er godtnok ved at være lidt slidt i kanterne, men fungerer som sagt stadig upåklageligt.
Jeg har senest investeret i et nyt Rhino dækken med høj hals og V-front lukning. Det har indtil nu fungeret upåklageligt, og jeg regner med det holder min. 5 år.
Her er der heller ikke skulderslids i, men det slider mindre på bringen end mange andre jeg har prøvet MED skulderslids.
Mht. til størrelser, så svarer 6´3 til en 140, 6´6 til 145 osv.
MVH Nanna 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Størrelser... |
|
|
5,6" = 125 cm.
5,9" = 130 cm.
6,0" = 140 cm.
6,3" = 145 cm.
6,6" = 150 cm.
6,9" = 155 cm.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Størrelser... |
|
|
Vi har bestilt dækkener hjem fra Irland til 5 heste.
6'0" passer til en 130/135
6'6" passer til 145
6'9" passer til 155
7'0" modsvarer ca. 160/165
...jeg er ret sikker på netop de størrelser, eftersom de viste sig at passe de pågældende heste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg......,. |
|
|
hej.. jeg har et dækken uden, men vil enormt gerne have et dækken med skulderslis...
 New Forest er BEDST 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej.... |
Anne Katrine |
20-11-2004 17:08 |
|
Jeg er ikke sikker på at der er skulderslids på mit, men det er rigtig godt....
Det kan selvfølgelig være meget godt at bestille i Irland, men der er et stykke vej hvis det ikke passer...
Vi måtte ud tre gang til vores rideudstyrsforretning fordi at dæknerne ikke passede.....
Men vi endte med et Bucas (Irish Turnout eller sådan noget) Et billigt men rigtig godt dækken.....
Det kostede omkring 800 kr.
KiSsEs FrOm AK and *Cute* CANSO.
-Husk! At behandle dine dyr ordenligt. Jeg afskyr mishandlere. Dyr er levene væsnener. Og de har også følelser
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|