Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Klippet hest i en kold stald og fold daglig
Forfatter: 
Dato:  14-11-2004 23:15
Hej!
Jeg har brug for lidt vejledning omkring hvorvidt jeg det er iorden at klippe en DV-hoppe som rides og trænes hver dag.I øjeblikket går hun med et 100 grams overgangsdækken, og jeg skridter hende med et godt fleecedækken.
Hoppen bliver hurtigt våd under ridning, og hun har en god pelssætning, men er det smart at klippe hende på hele kroppen når hun går på fold i mindst 5 timer hver dag og samtidig står i en meget kold stald??
Hvor tykt skal dækkenet være? Jeg har et Rambo-turnout dækken, mon ikke det er ok??
Håber at få nogle gode fif:-)fra nogle erfarne rotter.
Vrinsk ME.
0
0
Svar på denne tråd

Du kunne jo prøve at
Forfatter: 
Dato:  15-11-2004 08:06
Klippe hele halsen og under maven .
Det kaldes enten et tæppe / jagt klip .

Hvor varmt et dækken er, afhænger af gram fyldmængde .

Illum
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-11-2004 09:13
Har også haft klippet min Dv vallak, vi bor rigtigt ude på bøhlandet, hvor det blæser godt, men han har været klippet over det hele, og gået med tykt udldækken samt regndækken udenover, jeg vil mene du godt kan bruge dit rambodækken, hvis du synes hun virker kold, kan du jo evt putte et ulddækken el. lign under. Men rider du ude eller i ridehus om vinteren, hvis du kun rider ude ville jeg nok kun jagtklippe hende.
Forresten, min gik på fold min 6 timer om dagen.
Vh Louise
0
0
Svar på denne tråd

Min er helklippet
Forfatter: 
Dato:  15-11-2004 12:46
går ude fra 8-9 til 16-17 tiden, har 300 g på ude samt inde.
Har købt et Rhino udedækken med 370 g foer, samt et Horseguard stalddækken med 400g foer. Dette får hun på senere på året. Hhv. ude og inde.

Bimboe

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

0
0
Svar på denne tråd

Det er vist fint
Forfatter: 
Dato:  15-11-2004 13:25
Det lyder fint. Hestene i vores stald er næsten allesammen klippet enten jagt eller helt og de går også på fold 5-6 timer om dagen. Du er bare nødt til at holde øje med din hest - ser den ud som om den fryser skal den have et tykkere dækken på, det gælder både heste der er klippet og heste der ikke er klippet ;o)
Du må bare love mig en ting - når du har investeret i et dyrt dækken som et RAMBO, så lad være med at putte noget over eller under, de dækner er lavet til at holde på kropsvarmen dvs reflektere varmen fra hestens krop tilbage til hesten og holde kulden ude. Hvis du lægger et ulddækken under vil der ikke være så meget varme for dæknet at arbejde med og derfor vil det ikke virke optimalt.
Når det er sagt syntes jeg at du skal klippe din hest, det er ikke godt for den at stå klam et par timer efter ridning. God fornøjelse Kristina
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider