Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Spåner og hø
Forfatter: 
Dato:  13-11-2004 18:19
Hej

Jeg er for nylig gået pver til spåner i stedet for halm som bund.

Mine heste får wrap, og indtil nu har jeg fejet guldvet rent der hvor høet ligger.

Mit spørgsmål er !!!

Er der nogen der har andre erfaringer, tænker nemlig at høet må blive blandet med spånerne selvom jeg har ryddet gulvet og derfor må de vel spise nogle spåner !!

Sara
0
0
Svar på denne tråd

Spånespisning...
Forfatter: 
Dato:  13-11-2004 18:48
Hej.

Vores heste går også på spåner. Der sker ik noget ved at de spiser spånerne. Når man lige har givet dem nye spåner ka de godt finde på at spise dem... Men bare rolig. Der sker intet ved det... Du behøver heller ik feje under wrappen.

Mvh. Christina.
0
0
Svar på denne tråd

Christina har ret.
Forfatter: 
Dato:  13-11-2004 19:40

Vi bruger også spåner og jeg kan kun give Christina ret..!

Knus Helle

0
0
Svar på denne tråd

Jeg gør som
Forfatter: 
Dato:  13-11-2004 20:05
du også gør, fejer oppe under krybben, hvor wrappen også ligger. Har dog ikke altid gjort det, en dille jeg har fået :-P

Men der sker ikke noget ved, at de spiser spåner. Heste spiser ikke dårlige ting.

Bimboe

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

0
0
Svar på denne tråd

Min...
Forfatter: 
Dato:  13-11-2004 21:31
...lille fjordhoppe er kommet på spåner igen pga. problemer med luftvejene.

Hun lever nu af vandet hø, som jeg serverer i en stor balje. Høet bliver udvandet i min. 12 timer, så vandindholdet er stort, når jeg fisker det op igen. Baljen indeholder 90 l. og står lige indenfor boksdøren, hvor gulvet er bart. (Hun står i udeboks.)

Jeg har endnu ikke haft problemer med, at hun har ædt spåner, selv om hun er meget madglad og evig sulten. Det hø, som ryger udenfor baljen, lader hun ligge.

Baljen gør samtidig, at jeg næsten ikke har stråfoder i spånerne. Det sparer tid - og spåner.

Mette (Fjolle)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider