Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

våde heste
Forfatter: 
Dato:  12-11-2004 14:30
Hvad gør i når jeres hest kommer ind på stald, efter en regnvejrsdag?

Jeg tænker selvfølgelig på heste, som går uden dækken.

Gnubber i dem til de er tørre, får de et tæppe/dækken på eller smider i dem bare ind i boksen og lader dem tørre???

Vh margit

Man kan hvad man skal :-P
0
0
Svar på denne tråd

1111111
Forfatter: 
Dato:  12-11-2004 14:35
Min ryger ind og får lov til at tørre selv...

Med mindre selvfølgelig at hun er drivvåd, så får hun en tørretur med halm :-)
0
0
Svar på denne tråd

fleecedækken
Forfatter: 
Dato:  12-11-2004 15:26
Hej Margit.

Jeg har tænkt det samme som dig, og har invisteret i et fleecedækken til 149 kr. Er spændt på at se om det virker...

v.h. Rikke.
0
0
Svar på denne tråd

de luft
Forfatter: 
Dato:  12-11-2004 15:52
De luft tørrer.
Det klarer de så udemærket selv.

Linda

:-P
hvis man er "Venner" med alle er man ikke "Ven" med nogen

Prima kvalitet oksekød sælges. Tryk: HER
0
0
Svar på denne tråd

altid fleece
Forfatter: 
Dato:  12-11-2004 16:00
mine er belly-neck klippede, men den pels de har, tørrer DRØN-langsomt.

Derfor får de altid et fleecedækken på når de kommer våde ind

0
0
Svar på denne tråd

Monzen.....
Forfatter: 
Dato:  12-11-2004 16:23
står med dækken - en ting er at han godt kan tåle at blive våd - men jeg tror altså ikke på at han kan tåle at stå pakket ind i vådt mudder der er over 8 timer om at tørre :)

Men om sommeren hvis han er meget våd lægger jeg et fleecedækken på ham :)

/Trine T=)
0
0
Svar på denne tråd

Mine tørrer
Forfatter: 
Dato:  12-11-2004 16:31
af sig selv medmindre de ryster, så får de normalt et fleecedækken/tæppe på evt med halm under.
0
0
Svar på denne tråd

gammeldavs metode... :-)
Forfatter: 
Dato:  12-11-2004 16:34
Jeg lægger halm på ryggen af hesten og så et dækken over, på den måde får hesten både varme, og luft til at tørre..
;-D
0
0
Svar på denne tråd

både og...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2004 17:21
Hvis de ikke er klippet burde de kunne tørre selv...
deres pels virker nemlig så regnen ikke kan komme ind til huden og derved gøre dem kolde..

Men hvis de nu ryster og er kolde(mærk nederst på øret) kan det godt være en gode ide med et tæppe, men lad vær med at lade det ligge på natten over da de fleste tæpper og dækkener ikke transportere fugten ud og hesten derved vil stå med et koldt og fugtigt lag på.

Kh Gitte
0
0
Svar på denne tråd

prøv lige at løfte
Forfatter: 
Dato:  12-11-2004 17:41
pelsen! så opdager du at den sikkert er tørr under

;-)

de er simpelthen genialt bygget hestene -
0
0
Svar på denne tråd

fryser...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2004 18:03
Med mindre hesten skal rides på, så bruger jeg hverken svedskraber eller dækkener - man risikerer at hesten får vandet ind på huden og så står og fryser i et par timer.

Dog tager jeg hesten tidligere ind og giver tæppe på de få dage om året hvor han desideret står og ryster på folden - men det er også rigtig kolde, blæsende dage det sker

Mvh. Sussanne
0
0
Svar på denne tråd

gør ikke noget
Forfatter: 
Dato:  12-11-2004 18:13
Det første år vi havde dem hjemme, stod jeg med halm og gnubbede til den store guldmedalje, afsluttende med et godt lag på krydset, - som jeg fornyede hver gang det drattede af....

Men nu kommer de bare ind. Om vinteren er pelsen jo så tyk at man - hvis man løfter lidt i den - vil se at den er tør i bunden - og vandet bare render af overfladen i dråber.
Faktisk kan man ligefrem tørre vandet dybere ned i pelsen ved at gnubbe, så jeg lader dem være, - har ingen problemer med syge eller frysende dyr, - de æder sig til varmen. ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Vores heste
Forfatter: 
Dato:  12-11-2004 18:15
Er heste i hård træning, så de har ikke så tykt et naturligt fedtlag ( strigles og vaskes ofte) de går ude uden dækken.
Hvis de bliver for våde, får de hver især et gråt spejdertæppe på, med en elastikgjord til at holde det på plads, indtil de er tørre igen.
Hilsen
Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

det er muligt
Forfatter: 
Dato:  12-11-2004 22:27
-at pelsen er bygget til små byger.

Men den skylle vi fik i dag, måtte selv mine ponyers bamsepels give op overfor. De var våde fra inderst til yderst.

De får heller ikke lov at sove med fleecen på. Den ryger af igen så snart pelsen er tør. Og det tog mange timer i dag skal jeg hilse og sige

0
0
Svar på denne tråd

halm og tæppe
Forfatter: 
Dato:  13-11-2004 15:01
Min hest kommer bare ind i boksen,men hvis hun er meget våd,bliver hun tørret med halm og får et tæppe på. Hilsen jeena.
0
0
Svar på denne tråd

Fleece transporterer fugten ud
Forfatter: 
Dato:  14-11-2004 20:51
og varmer hesten over krydset, så mine får altid fleecetæppe på, hvis de kommer våde ind. Dog kun til de (hestene) er tørre, så bliver tæpperne hængt til tørre istedet .Hilsen Christel
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider