Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Et dækkenspg. mere
Forfatter: 
Dato:  11-11-2004 14:04
Hej!

Jeg kigger på dækner for tiden og kan se, at på nogle er der slids ved forbenet, på andre ikke.

Ved I, om det gør en stor forskel i bevægelsesfriheden? Er det fx værd at betale 100-150 kr. mere for et dækken med slids end et uden, hvis de er i samme kvalitet?

Med venlig hilsen Sine
...Desværre uden Helena...
Hvil i fred, min ven
Haflinger - das goldene Pferd mit dem goldenen Herz
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  11-11-2004 14:36
altid vælge et med mest mulig skulderfrihed! Det må være det mest behagelige for hesten, både når den ligger ned og når den tager sig en galop på folden. Du kan også få gode dækkener med skulderslidser til rimelig billige penge. se feks www.hooks.dk eller www.tikarideudstyr.dk

0
0
Svar på denne tråd

Helt klart!
Forfatter: 
Dato:  14-11-2004 00:08
JEg foretrækker dem med slids! Det giver ikke alene mere bevægelsesfrihed, men du undgår også slidmærker på skulderen!

Hilsen Tina ;-D
0
0
Svar på denne tråd

det er forskelligt fra heste til hest....
Forfatter: 
Dato:  14-11-2004 02:05
Det er jo nu engang sådan at heste er forskellige og har forskellige skuldre. Så det dækken der har skulderfrihed er nok godt til en hest, men ikke til en anden.

Bredskuldrede heste eller heste med meget skrå linie fra lansemærke til forben vil have godt af skulderslids, men en hest der er meget lige fortil vil få en dårlig pasform ud af det!

Så det er ikke sådan lige til at sige!

-miki-

Tjek min HJEMMESIDE hvor I kan læse om krybbebidning, vævning og mere HESTEVIDEN! Dertil mere om mig og hestene, sjove historier og stævneresultater!
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-11-2004 15:21
Jeg synes det er bedst med skulder slidt, det giver dem en meget bedre frihed... Både når de ligger ned, men også på folden når de løber og pjatter o.s.v.
Mvh Dithe Den HELDIGE ejer af Sputnik og Oldenborgeren Højskovens Tinto:-)

I kan se billeder af vidunderne på min profil dithe82 {> {> {>

Speciel er jeg, men hvem er ik´ det? ;-)

:-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P

0
0
Svar på denne tråd

Aha...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2004 20:26
Ok, jeg må vist have nogle med hjem og prøve dem på dyret :-)

Med venlig hilsen Sine
...Desværre uden Helena...
Hvil i fred, min ven
Haflinger - das goldene Pferd mit dem goldenen Herz
0
0
Svar på denne tråd

vil lige tilføje
Forfatter: 
Dato:  15-11-2004 21:38
At nogle dækkener uden skulderslids, har bedre skulderfrihed end dækkener med slids.

Det kommer helt an på, hvor slidsen er placerert.

Jeg har et bucas turn out light og et tykt rambo wug. Ingen af de dækkener har skulderslids, ,men er de eneste, der ikke gnaver overhovedet.

Bitches
have more fun
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider