Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Dicalciumfosfat?
Forfatter: 
Dato:  10-11-2004 15:52
Er der nogle af jer der ved, om man stoppet med at fører dicalciumfosfat i alle foderforretninger nu ?:-)

Sagen er den, at jeg har fået lagt en foderplan for mit føl og i den indgår dicalciumfosfat...

I går ringede jeg så til vores en af vores lokale foderforretninger for at bestille foder hjem, og spurgte så om de førte dicalciumfosfat. Her fik jeg at vide, at de var stoppet med at sælge det, da det indeholdt kød-/benmel - de måtte derfor ikke sælge det længere...

Findes der et alternativ til dicalciumfosfat'en, som jeg kan bruge til at dække føllets behov med i stedet ?:-)

Efterårsknus fra Tine
og hendes to haffipiger :-D

Gratis opstaldning...
...vores gamle shetlændervallak har for kort tid siden mistet sin gamle veninde (blev aflivet pga alderdom).
Vi søger derfor nu med lys og lygte efter en ny selskabpony. Få mere info:
her
0
0
Svar på denne tråd

Det kommer an på så meget
Forfatter: 
Dato:  10-11-2004 15:54
Men jeg kan da godt få en foderplan til at hænge sammen på Fiber Lux, havre og wrap uden at tilføre dicalciumfosfat.

Hvad kommer hesten til at mangle, når du piller det ud af foderplanen og hvad får den ellers at spise?

Nyhedsgruppe om klikkertræning af heste

Undervisning og kurser i klikkertræning af heste tilbydes
0
0
Svar på denne tråd

Hendes foderplan...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2004 16:04
...skulle egentlig se således ud pr dag:

6,50 kg Balleensilage
1,00 kg Halm, vårbyg
0,70 kg Suregrow Brogården
0,05 kg Fiber P kr
30 g Dicalciumfosfat

Efterårsknus fra Tine

Gratis opstaldning...
...vores gamle shetlændervallak har for kort tid siden mistet sin gamle veninde (blev aflivet pga alderdom).
her
0
0
Svar på denne tråd

Alm foderkalk
Forfatter: 
Dato:  10-11-2004 16:08
Det kan jo erstattes med alm foderkalk og evt lidt hvedeklid, jeg har ikke hørt at det skulle være stoppet; Men jeg har jo heller ikke opbrugt min sæk endnu.
Hilsen
Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

Optihorse
Forfatter: 
Dato:  10-11-2004 16:09
Optihorse forhandler det. Så om ikke andet kan du da bestille det der og få det sendt direkte.

/Tanja B

Proud Member of: FNK - Foder Nørdernes Klub
0
0
Svar på denne tråd

Forbi fyn?
Forfatter: 
Dato:  11-11-2004 10:37
Hvis du har mulighed for at komme forbi vestfyn, så har jeg en hel sæk (vist 20 kg) stående, som jeg kun har taget maks. 100 gram fra. Jeg kan under ingen omstændigheder få min hest til at spise foderet hvis det er i.

Sækken kan du købe meget billigt, fx. ½ pris. Med 30 gram om dagen, så har du jo til flere år (og det kan sagtens holde sig).

Lotte
0
0
Svar på denne tråd

Tak og til Lotte....
Forfatter: 
Dato:  11-11-2004 20:48
...nej jeg har desværre ikke lige planer om at skulle til Fyn sådan lige her indenfor det næste stykke tid, det var ellers et godt tilbud :-)

Tak til jer alle for jeres svar, løsningen bliver et alternativ: nemlig foderkalk og hvedeklid :-)

Yankee har været så sød at stille det op i en foderplan (det var også hende, der lavede den første plan), så nu er det på plads, endnu engang tak, Yankee :-) :-) :-)

Efterårsknus fra Tine

Gratis opstaldning...
her
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider