|
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hej Winnie,
Begge dækkener er af virkelig god kvalitet.
Men "finishen" på Rambo er lige en tand bedre. Jeg har haft begge og har til min nye hest valgt Rambo.
Kh Metteh
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Metteh! |
|
|
Jeg synes nemlig at bringespænderne på Rhinodækkenet sidder dejligt højt oppe i forhold til Rambo dækkenet. Men er det bare billederne der snyder? Jeg kan nemlig bedst lide at de sidder så højt oppe som muligt  !
Mvh WinnieHvis man regner med belønning for sin godhed, er det ikke godhed, men beregning Min HP - Tag et kig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123300 |
|
|
Tja det kommer jo meget an på modellen.
Mit Rambo vinterdækken er et Rambo Turnout Wug heavy. Det er det lilla med "sølv"kant. Bringe lukningen er formidabel og der er tre krydsgjorde. Dækkenet går lidt op på nakken hvilket jeg også godt kan lide.
Tjek det på www.theequistrianstore.com en formidabel side til kanon priser.
Rhino har ikke den samme bringelukning og heller ikke 3 krydsgjorde med 2 (så vidt jeg ved).
Kh MetteH
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det lukketøj |
|
|
som sidder på Rambo dækkenet er bare genialt. Jeg har købt Rambo Wug både i 200 gr. og 350 gr. - så hesten har til mellemsæson OG vintertid og de dækkener er bare effektive.
Winzer elsker at vælte sig rundt i de største vandpytter og når man henter den ind efter den har fået sine 5 timer på fold - er både hest og dækken tørt og alt på hesten, som ikke har været dækket af dækkenet er gråt af mudderkager  Selvfølgelig er dækkenet vådt på ydersiden, hvis det pladderregner, men indersiden og hesten er helt tør.
Rambo til vinter har min varmeste anbefaling - og ligeså har Stald-direkte
Stald-direkte hvor jeg har købt dækkenerne.
Men selvfølgelig - Rhino dækkenet - er også godt. Jeg synes bare Rambo er lidt bedre til vinterbrug.
De bedste hilsner, Lotte K. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej MetteH! |
|
|
Din adresse virker ikke, ej heller når jeg putter "http://" foran  ...
Mvh WinnieHvis man regner med belønning for sin godhed, er det ikke godhed, men beregning Min HP - Tag et kig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville |
|
|
vælge Rambo dæknet!!
Mange venlige hilsner Maria Billeder af Van Basten og Laura på min præsentation. Så tag et kig ind på min præsentation, og skriv en lille hilsen i min GB. Tak!
| 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det er da fordi jeg ikke kan stave.
www.theequestrianstore.com
Det dækken jeg har købt koster hos dem ca. 1800 inkl. alm levering (ca 5 dg)det samme dækken koster hos Tattersall 2400 så det er en besparelse der kan mærkes.
Kh MetteH
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm... |
|
|
Øv jeg for bare en hvid side frem uden tekst, når computeren siger udført  ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dækken |
|
|
Hej!
Jeg har to Rambo dækkener (et uden fyld + et med tykt fyld (370 gr)) og et Rhino (200 gr fyld). Jeg har haft dem i flere år, og der er 3 lapper på Rhino'et men kun minimale knubs på Ramboerne (ingen der har krævet lapper), så jeg holder mig til Rambo fremover - det er bare de bedste  )
Hilsen,
Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Winnie, |
|
|
Jeg må indrømme at jeg også er en "Rambo kind a girl"
Har købt mine dækkener (Rambo original with leg arches 200g foer og supreme turnout m 420 g foer) over equestrian store som metteH anbefaler...
prøver lige m et link: theequestrianstore
Håber det virker....
Begge dækkener er som nye efter en vask... ingen tegn på slitage... mange i min stald bruger også Rhino og tror de holder næsten lige så godt...
Hilsen
-Matilde og Shalu -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm.. er det?? |
|
|
det er da ikke alle rambo der har den der smarte v-lukning - er det?
Har kigget lidt på de sider i henviser til - tror nemlig også at et rambo med den der v-lukning kunne løse mit dækkenproblem (hun bliver slidt - både på skulder OG foran dér hvor dækkenet sidder, fordi hun går med mulen i jorden hele dagen  )
Det er jo så måske ikke sikkert at det virker - men det er dét eneste dækken jeg kan forestille mig løser porblemet..
Så håber jeg kan få råd til sådan ét her til jul
Godt at høre at i der har rambo er glade for dem, for det ér jo en del penge på én gang, selv om noget tyder på ud fra jeres erfaring at pengene er godt givet ud 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Shalu! |
|
|
Jeg ved ikke om det er min computer der er noget galt med eller deres HP, for jeg får stadig væk bare en hvid side frem. Øv altså  .
Men jeg må indrømme at Rambo Original Turnout w/legs Arches med 370gr fyld også er tiltalende! Her er lige et billede:

Det koster $245,95, men hvor meget er det lige i danske KR? og fås i størrelserne 72, 75, 78, 81 og 84, men hvad svarer det til?
Hilfe please  !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tom side |
|
|
Hej Winnie
Jeg har også forgæves forsøgt at komme ind på den omtalte side, men får bare en tom side.
Kan ikke sige hvad det er - ville bare trøste med, at du ikke er den eneste. Hvis du finder ud af det, må du meget gerne skrive til mig.
/Mette
Når to elefanter slås, går det ud over græsset
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har begge slags |
|
|
og jeg kan ikke sige at der er den store forskel... kun i prisen... og så er der som tidligere nævnt gjort mer eud af detaljerne på rambo... men det ses jo alligevel ikke når det har været nede i muderet en gang.... de komme rjo også fra samme fabrik... rhino ER bare lavet som en billigerer udgave, men samme kvalitet... det er finishen der er sparet væk... de har også lavet en serie som hedder amigo...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmmm.... |
|
|
Jeg har ingen problemer med siden
Prisen på det der original turnout med legarches i heavy som du har kig på er derinde € 199.00 ($ 240.59) (£ 129.35) dvs ca 1400-1500kr... (jeg kan anbefale www.valutakurser.dk
Deres Rambo original turnout ranges har ikke V-lukningen foran, kun Wug'sne og supremen....
Jeg ved at str. 6'6'' svarer til en 145, (6'9'' ca 155) må desværre indrømme at jeg ikke kender de amerikanske størrelse... Du finder de engelske størrelser ved at måle fra midt bringe til hale og trække ca 4 inch (10 cm) fra... 6'6'' svarer til et mål på 205 cm ca = en størrelse 195 cm = 6'6''
Du skal også passe på med at bestille uden for EU da der kommer told på....
Hilsen
-Matilde og Shalu -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forskellen..... |
|
|
... på Rambo og Rhino er udelukkende overfladen - dækkenerne er lavet ud fra samme pasform.
Rambo dækkenet er lavet af Balistisk nylon som er enormt rivfast og derfor er Rambo dækkenerne det dyrere.
Rhino dækkenerne er lavet af et ripstop materiale som kan sammenlignes med Bucas dækkenerne - dvs. de er stadig meget rivfaste, men ikke helt så rivfaste som Rambo dækkenerne.
Det er simpelthen den eneste forskel der er.
Mht. bringelukningen, så er det på Rambo Wug, Rambo Plus og Rambo Supreme dækkenerne der er den med de to karabinhager der lukkes i én ring.
Kan ikke huske om Rhino wug og Rhino Plus også har denne bringelukning men tjek Horsewares hjemmeside så kan I se det. Der er link til Horsewares hjemmeside på
Tattersall Rideudstyr
Horsewares nye serie hedder Amigo som stadig er lavet ud fra samme pasform som de to andre, men som er væsentligt billigere end både Rambo og Rhino grundet et billigere materiale.
Forøvrigt så bliver Rambo og Rhino dækkenerne også billigere i hvert fald i Tattersall hvor jeg arbejder.
Vi har lige fået en nye prisliste på dækkenerne derinde og de fleste dækkener er faldet i hvert fald 100-200 kr. i pris. Så hvis i tjekker Tattersalls side ud om ca. 1-2 uger, så skulle den også være opdateret med de nye priser.
Amigo dækkenerne kommer forøvrigt også hjem til Tattersall hvis nogen skulle være interesserede i at se disse dækkener.
Pia (som også kun har Rambo dækkener til det nye ridedyr der synes det er enormt sjovt at bide og flå i alting - men Rambo dækkenerne - de holder  )
Gamacher, bid, sadelgjorde og dækkener sælges. Se min præsentation. "A horse can lend it's rider the speed he or she lacks - but the rider who is wise remember it is no more than a loan"
"The soul that beholds beauty becomes beautiful"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Er der nogen der kender adressen på den HP hvor man kan se hvad de engelske dækken mål svarer til i danske?
Hej PiaH!
Jeg kan se at Tattersall ikke har dette dækken: Rambo Original Turnout w/legs Arches med 370gr fyld. Tror du man kan få dem til at bestille det hjem?
Hej mylady!
Jeg har lige prøvet at komme ind på siden igen, men uden held. Jeg skriver i tråden når det lykkes mig.
Hej Shalu!
Tak for linket til valutakurser  . Den er føjet til fortrukne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Her er lidt |
|
|
om størrelser:
Size Conversion Table
Rug Size (Inches) Imperial Units (Feet & Inches) Metric Units (Metres)
45" 3' 9" 1.14m
48" 4' 0" 1.22m
51" 4' 3" 1.30m
54" 4' 6" 1.37m
57" 4' 9" 1.45m
60" 5' 0" 1.52m
63" 5' 3" 1.60m
66" 5' 6" 1.68m
69" 5' 9" 1.75m
72" 6' 0" 1.83m
75" 6' 3" 1.91m
78" 6' 6" 1.98m = 145 i danske størrelser
81" 6' 9" 2.06m
84" 7' 0" 2.13m
Hilsen
-Matilde og Shalu -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| og en til: |
|
|
Horse Rugs
Inches 48 51 54 57 60 63 66 69 72 75 78 81 84
Feet & Inches 4.0 4.3 4.6 4.9 5.0 5.3 5.6 5.9 6.0 6.3 6.6 6.9 7.0
Euro cm 75 85 90 95 105 115 120 125 135 140 150 155 160
Horse Rugs
When deciding on which size of rug to purchase measure an existing rug that fits well by laying it flat on the ground and measuring from the front edge along the side to the back edge. Alternatively measure from the middle of the horses chest to a line vertical with the top of the tail.
Hilsen
-Matilde og Shalu -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| størrelser |
|
|
Dækkenstørrelser m. engelske og europæiske måd ses hos TDSSADDLERS.com - klik der hvor der hvor der står 'click here for a size guide' jeg kan ikke linke direkte til oversigten, men den er sat på alle deres dækken annoncer.
Du skal være opmærksom på at når du køber varer uden for EU, så skal du betale told.. og måske også moms, dvs. + 25% - det problem har man ikke inden for EU..
kig evt. på toldskat.dk før du bestiller
Ane
Use what talent you possess: the woods would be very silent if no birds sang except those that sang best -Henry van Dyke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hej Alle! |
|
|
Tak for hjælpen med HN´er  ! Jeg tror jeg holder mig til at bestille fra EU, hvis jeg da kan få den &¤#¤%& hjemmeside til at virke. Ellers må jeg tage i Tattersall og blive fattig  ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| banalt men |
|
|
Har du prøvet at trykke f5 når du er inde på siden.. så siden opdaterer, det kan være der ligger en dum grafikfil i din cache og driller ?
Vær obs. på at det altså godt kan tage lidt tid at få sine dækkner fra Irland, jeg ventede en måned, men varen er fin! og det er billigt.
Ane
Use what talent you possess: the woods would be very silent if no birds sang except those that sang best -Henry van Dyke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Mht levering; Du kan vælge ekspress (det gjorde jeg) og fik det leveret dagen efter for ca 250 kr ekstra - mit dækken kostede mig inkl. levering ca 1850 kr og det samme koster i DK 2400.
Man skal bare bestille det inden kl 11 dagen før for at være sikker på "next day delivery". Skriv en mail og følg op på tingene - det gjorde jeg og det hjalp.
KH MetteH
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til orientering |
|
|
Så var det også 'next day delivery' jeg skulle ha' men DHL smed pakken væk i London.
Ane
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Men det kan |
|
|
jo umuligt være equestrian stores problem at DHL er nogle klaphatte...
F,eks så afleverede de også vores kæmpe sending af dækkener til en eller anden tilfældig da hende dækkenerne skulle sendes til ikke var hjemme... Ikke engang en hun kendte... men en helt tilfældig!!!!!
Heldigvis er det gået iorden...
Hilsen
-Matilde og Shalu -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Shalu.. |
|
|
Det har du fuldstændig ret i... bortset fra de måske skulle overveje en anden til at transportere deres varer  - jeg er ikke den eneste der har haft knas med DHL.
De er supersøde i equestrianstore jeg vil til enhver tid bruge dem igen, men man skal bare være klar over at man kan risikere at skulle vente. Uanset hvor problemet ligger er irritationen den samme for modtageren
Ane
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Ane! |
|
|
Så er F5 knappen prøvet, det hjalp desværre ikke  .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg forstår |
|
|
simpelthen ikke hvorfor siden ikke virker hos dig...
Hos mig kører den fint!!!
Prisen på Rhinoen er der € 129.00 ($ 155.96) (£ 83.85)
mens Ramboen er på € 183.00 ($ 221.25) (£ 118.95)
Her er deres e-mail adresse:
info@theequestrianstore.com
Hilsen
-Matilde og Shalu -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prisen på Rambo´en |
|
|
er det på Rambo Original Turnout 370gr fyld eller på Rambo Original Turnout w/legs Arches 370gr fyld? Hvis det er på den først nævnte, kan jeg så få dig til at se efter prisen på sidst nævnte?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Her er |
|
|
prisen på den med Leg arches:
€ 199.00 ($ 240.59) (£ 129.35)
Hilsen
-Matilde og Shalu -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rambo... |
|
|
...helt sikkert. Nylon-foret er genialt til heste, der normalt bliver slidt af dækkenerne.
Gry har et Rambo Original Rug fra The Equestrian Store.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tattersall |
|
|
Hej Winnie !
Hjemmesiden er ikke helt opdateret endnu, og pt. venter vi på en cd med nye billeder fra Horseware i Irland som kan komme på.
Så jo man kan godt få Rambo Original with leg arches (har lige bestilt en bunke hjem da vi ikke havde nogen), og hvis ikke din størrelse er der så kan den sagtens bestilles
Som sagt regner jeg med at hjemmesiden er helt opdateret med ny billeder og det hele om ca. 1-2 uger.
Pia
Gamacher, bid, sadelgjorde og dækkener sælges. Se min præsentation. "A horse can lend it's rider the speed he or she lacks - but the rider who is wise remember it is no more than a loan"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fejl i oversigten.... |
|
|
.. jeg kan i hvert fald lige umiddelbart se én fejl i den oversigt du linker til, nemlig det dækken der hedder 6'0 i størrelsen, der står den svarer til en 135 cm. men ifølge Horsewares eget målskema så svarer den kun til 130 cm. !!!!!
Jeg vil dog gøre opmærksom på at Horseware dækkenerne er forholdsvis store i størrelsen, så hvis din hest normalt bruger str. 145 cm. så burde en 140 cm. være nok, ligesom en hest der normalt bruger 135 cm. kan bruge en på 130 cm., og en der normalt bruger 130 cm. kan bruge en på 125 cm.
Dækkenerne er samtidig meget dybe.
Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|