|
|
| Foldspørgsmål |
|
|
Jeg har valgt pga. meget let tendens til mug at lade hestene blive på det der skulle´have været sommerfold til næste år.. hvornår skal jeg fjerne dem for at være sikker på at have græs i starten af Juni næste år?? De er to heste på to tønder land.
På forhånd tak.
Tina
Med en ven deles minderne fra i går, glæde fra i dag, og håbet for i morgen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Når der kommer dug! |
| Forfatter:  |
s_tina |
| Dato:  |
07-11-2004 20:51 |
|
Jeg har fået afvide at man hestene ødelægger folden når der er dug på! Så hvis man vil bevarer folden så der kommer nyt græs, så skal man ikke sætte heste ud når der er dug på græsset!
Vores vinterfolde åbner hvert år omkring oktober, så er der græs på sommerfoldene om sommeren igen!
Hilsen Tina 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi har 2 folde.... |
|
|
4 heste og 3 tønder land (den ene er en shetlænder... bare inden nogen begynder at hamle op med noget om 1 tønde land pr. hest...)
vi har en mark på 1 tønde land og en på 2.... og hele sommeren har de gået påden store og nu går de på den lille og har gjort det en måneds tid... men om 14 dage måske 3 uger er jorden frossen og så kommer de om på den anden igen... og når det så begynder at tø og blive forår ryger de tilbage på den lille...d et har fungeret i mere end 10 år... og vi har masser af græs... vi har så meget græs at vi slår det mange mange gange hver sommer for at vores musser ik skal blive alt alt for fede...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min fold |
|
|
bliver brugt hele vinteren og sidst på vinteren er der ikke andet end mudder og 6 græsstrå på den, men der kommer MASSER af græs (kløver) hvert år. Frøene er der stadigvæk og de skal nok spire når vejret bliver til det.
Selvfølgelig er smittepresset mht orm større når de går der hele vinteren, men mht græsset og spiringen, så siger min erfaring mig at det er ret ligegyldigt hvor lang tid de går der.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet