|
|
| Krybbebider |
| Forfatter:  |
Pia Them Cook |
| Dato:  |
16-11-2001 12:30 |
|
Hjælp!
Jeg har en plag på 1½ år, der det sidste ½ år er begyndt at bide i alt, specielt når han står på stald.
Jeg har prøvet en del f.eks. smurt lugtende stoffer omkring i boksen, givet ham legetøj m.v. men intet ses at hjælpe.
Er der nogle, der kan hjælpe med et godt råd?
På forhånd tak.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Krybbebider |
Susan R |
16-11-2001 17:13 |
|
Bider han bare, eller suger han også luft når han bider?
Men lige meget hvilken en det er, så bunder det dybest set i, at han keder sig på stald. Sørg for, at han kommer på fold så meget som muligt, prøv at aktivere ham når han er på stald, nogle har en bold i boksen den kan lege med, eller prøv med et hønet så hesten skal arbejde lidt for at få halm. Måske er der andre der har flere forslag til at aktivere hesten når den er inde. For det er kedsomhed der ligger til grund for dit problem.
Og det med at han ikke vil lege med legetøjet, så er det måske fordi han ikke har forstået hvordan. Prøv at leg med ham med legetøjet, så han kan lære at bruge det, måske kan det hjælpe.
Held og lykke
susan
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
NinaL |
17-11-2001 21:11 |
|
Hej Pia
Sæt ham på løsdrift!
Jeg siger dette så "bombastisk", fordi han ellers vil udvikle en vane som holder hele livet ud.
Han er en ung hest, der har masser af krudt.
Han skal ikke rides og bruges - så det gør ikke noget, at han udvikler en stor vinterpels.
Venlig hilsen
Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Camilla |
19-11-2001 12:17 |
|
Hej Pia.
Hvis du skulle være så uheldig at han er blevet krybbebider, så kan jeg anbefale Blue Hors staldintakt. Det skal smøres på der hvor han bider. Det lugter ikke af noget men prøv og smag lidt på det, så finder du ud af hvorfor hestene ikke bider på det der er smurt.
God fornøjelse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet