Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Lammeskindsunderlag
Forfatter: 
Dato:  04-11-2004 16:17
Hej

Hvad er jeres erfaringer/meninger mht. lammeskindsunderlag til dressursadlen?
Min sadel ligge egentlig fint nok, dog må den ikke være bredere og ikke ligge længere ned foran.
Det fordeler vel trykket, der må være fra sadlen, men hvis sadlen ligger som den skal, så er det vel ikke nødvendigt med alle de "hjælpemidler"
Er spændt på at høre
Mvh Jakobine
0
0
Svar på denne tråd

Nej det er det ikke.
Forfatter: 
Dato:  04-11-2004 17:31
Jeg har også et lammeskindsunderlag og bruger det kun når jeg springer, for at tage lidt af stødene i ryggen. Hvis sadlen ligger fint, så er det ikke nødvendigt
0
0
Svar på denne tråd

Min er erfaring er, at man
Forfatter: 
Dato:  04-11-2004 17:55
mister kontakten med schenklerne mod hesten, da underlaget er så tykt, at benene holdes for langt ude fra hestens sider.

Derfor foretrækker jeg lammeskindspadden, hvis det overhovedet er nødvendigt at bruge nogen af delene.

Har selv en af hver slags, som sjældent bruges.

Mvh

Bente

stutterihoejly, som kan lide alle heste uanset race, ej raceren, størrelse og køn! (y)
0
0
Svar på denne tråd

jeg...
Forfatter: 
Dato:  04-11-2004 22:34
red også med lammeskind, indtil jeg havde en healer ude og ordne min hest...
hun fortalte at det faktisk ikke var godt at ride med (ikk at det er ondt på nogen måde, forstå mig ret:)
for sadlen ville slet ikk komme til at ligge på samme måde som med at aml. underlag!
det vil være mere "ujævnt" og som hun sagde " det er jo ikke for sjovt at sadlen skal passe til din hest" " og hvis den gør det, er det unødvendigt med lammeskind"

så jeg har faktisk solgt mit lammeskind nu, og føler også en meget mere nærkontakt til min hest nu:-)

mvh lise...
Den første betingelsefor at få succes er at beslutte sig til at få det :-D
0
0
Svar på denne tråd

mit pad
Forfatter: 
Dato:  05-11-2004 06:49
er jeg nu glad for.. ja ved godt sadlen skal passe hesten... men når nu hesten bliver tykkere og tykkere er til total galmatias at omstoppe og tilpasse den hele tiden.. så jeg har valgt at anskaffe et lammeskindpad og er glad for det... uanset hvad tror jeg at det i fremtiden vil komme på hver gang jeg skal på tur...
B-)
0
0
Svar på denne tråd

Jeg...
Forfatter: 
Dato:  05-11-2004 07:59
bruger et alm dressurunderlag af god kvalitet. Ifølge sadelmagerne er det ikke godt med de tykke lammeskindsunderlag heller ikke geleunderlag.

Mvh Linda
0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  05-11-2004 09:04
Mit lammeskindsunderlag eller pad, når jeg har klippet hestene... Jeg fuldklipper, og så tager paddet eller underlaget lidt af for stød eller lign.

Julie
0
0
Svar på denne tråd

Det er til pynt..
Forfatter: 
Dato:  06-11-2004 20:15
Hvis sadlen glider er det godt med lammeskind, men ellers er det til pynt! jeg er selv glad for mit, men min sadel ligger fint, jeg syns bare det ser rigtig flot ud :)

P.S. Gelepad er noget *ort....
Hilsen Tina ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider