Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Banevogn??
Forfatter: 
Dato:  29-10-2004 08:50
Jeg er i den situation at min hoppe skal stå på sand indtil videre pga forfangenhed.

I den boks hun har nu i en ganske alm. stald, løber hendes tis ikke tilstrækkeligt hurtigt igennem og ud i afløbet, så det er efterhånden ved at være tiltrængt med en udskiftning af sand. Dyrlægen mener at sandet i sig selv er nok hvis jeg bare fjerner hestepærerne. Det har jeg gjort men det bliver altså for fugtigt og er selvfølgelig også lidt bekymret for ammoniakken.

Hvad med en banevogn? Vi har en banevogn med jordbund derude. Tænkte at det dræner bedre. Der er også meget bedre lys og luft i sådan en. Men er det for koldt her til vinter hvis hun vil lægge sig ned engang imellem, hvad mener I? Stiller det specielle krav til hestens helbred at have den opstaldet i sådan en. Hun har vinterdækken på nu og er ellers ikke en frossen pind. Hun blev klippet fordi vi troede hun skulle bestille noget her i vinters - det blev løgn blev det.

Bettina ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Barnevogn...
Forfatter: 
Dato:  29-10-2004 09:22
Jeg læste det som barnvogn da jeg så overskriften og tænkte, gad vide hvad det her indlæg handler om 8-)

Vi har en togvogn til to af hestene. der er dog bund i, så der er ikke så koldt og det trækker ikke ind nogle steder.
Hesten kunne godt stå i en togvogn, men det er ikke ret varmt for den. Specielt ikke hvis den skal stå der alene, for den kan ikke varme det op selv om natten, hvor det snart bliver bidenden koldt.

Vi har bygget to bokse i vores, og har halmballer,foder og andet i den ene ende, så de kan varme den nogenlunde op når vi lukker for de store skodder om natten.

rikke

Lev mens du gør det, elsk mens du tør det.

Hvis du skal citere mig for noget, jeg ikke har sagt,vil jeg sætte pris på, at du citere mig korrekt :-DBilleder
0
0
Svar på denne tråd

Jeg tænkte
Forfatter: 
Dato:  29-10-2004 09:42
om du ikke kunne lægge et lag spåner eller halm oven på sandet, så det tog noget af tisset??

Banevogn har jeg ikke erfaring med.
0
0
Svar på denne tråd

på sand
Forfatter: 
Dato:  29-10-2004 10:01
grunden til at den skal stå på sand er jo et eller andet med at den kan stikke tæerne ned i sandet så trykket på sålen ikke blir så stort, spåner kan også bryges, der skal bare være så mange at det øverste lag er meget løst, men du kan jo også bare lægge sand i banevognen, men jeg tror du vil få det samme problem, men jeg ved det ikke.
Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Halm under sandet?
Forfatter: 
Dato:  29-10-2004 11:54
Hvad med at ligge et lag halm eller spåner nederst og så sand ovenpå? Kan det dræne?

Umiddelbart vil jeg også sige at banevognen (som jeg også læste som baRnevogn) vil være for koldt, hvis den skal stå der alene. Er bunden i øvrigt eftergivende nok til en forfangen hest, hvis det er jord? Bliver det ikke presset helt sammen?

Lotte
0
0
Svar på denne tråd

har du prøvet HØR
Forfatter: 
Dato:  29-10-2004 11:54
hvad med at prøve hør, eller tørv.

Jeg håber at den kommer sig igen.

Appaloosa 4 u 2
Jeanette

Få en appaloosa, Mere af hvad du vil have, alt hvad du nogensinde behøver.
0
0
Svar på denne tråd

Tak for jeres svar ...
Forfatter: 
Dato:  29-10-2004 13:34
Jeg har spurgt dyrlægen om spåner ikke var en mulighed. Men hun insisterer på sand, fordi sand trykker op i sålen - sætter sig fast - og dermed aflaster. Jeg kan også se på Isabel at hun er meget glad for det og ikke meget for at komme ud på staldgangen og stå når jeg gør rent derinde.

Ideen med spåner/halm nederst vil jeg vende med dyrlægen engang.

Den her banevogn er indrettet med to store bokse, så hun kommer ikke til at stå alene. Nej, det er mere temperaturen jeg er bekymret for. Mener at den ideelle temperatur i hestestald er ca 10 grader og det holder jo ikke her. Jeg vil spørge dyrlægen på mandag... men tak for jeres svar.

Bettina

Ps. hun er i bedring - men det går godt nok langsomt. :-)
0
0
Svar på denne tråd

ja der er
Forfatter: 
Dato:  29-10-2004 13:57
lige så mange meninger om strøelse til forfangne heste som der er dyrlæger. temperaturen ville jeg ikke bekymre mig så meget om endnu, i min stald kan den sagtens nå ned på -6-7 grader om vinteren, mine trives fint med det, min fuldblod har dog dækken på om natten.
det er bare vigtigt der ikke er træk.
Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider