Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

skæld...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2004 07:06
Vores pony har fået skæld...æv æv...
Hvorfor? hvad kan det være? Han er en lille shetter, som har lagt vinterpels, så det er blevet ret svært at børste væk...
Har tænkt på om det er fodret?, han for havre, og hø, halm. Til tider gulerødder og æbler...
Har tænkt på om det er fordi han ikke blir brugt så meget, derfor ikke bliver børstet så tit.. Han ruller sig altid når han er ude..
Han er ikke blevet vasket, kun af regnen...
Nogen som har en ide, eller et tip, så vi kan få det væk, eller skal vi bare leve med det..

Christine....
0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  28-10-2004 09:18
Det kan være utøj,hold øje med om han begynder at klø sig.
Dorte.
0
0
Svar på denne tråd

Saltvand virker...
Forfatter: 
Dato:  29-10-2004 09:21
Hvis du vil holde det nede kan du opløse en pæn del salt i alm lunken vand. Det hælder du ud i man og hale og lader det bare sidde. Det er aldeles harmløst og bliver vasket ud næste gang det regner. Det virker faktisk også imod kløe... Jeg mener at have læst at skæl skyldes en svamp. Men det er ingen sygdom bare en tilstand der skal afhjælpes - mest fordi det ser grimt og ulækkert ud. ;-)
0
0
Svar på denne tråd

mangler...
Forfatter: 
Dato:  29-10-2004 11:07
Din pony mangler vitaminer og mineraler!!! Jeg ved ikke om det kan have noget at gøre med at den skæller, men det kunne da tænkes. Du kan evt. købe travo til den, det er ikke så dyrt og så er den dækket ind!

{>Maria {>
0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  30-10-2004 09:40
Han klør sig ikke, så utøj det håber jeg ikke.. Tror nu selv det er fodret. vil prøve at hører vores møller om han har travo.. Eller noget andet godt..
Kan en minealsten hjælpe???...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider