Hejsa..
Jeg har godt nok lige skrevet et hø indlæg, men synes ikke lige det passede sammen med det her.. Så jeg skriver bare et mere..
Min hest - og mig - har været lidt uheldige på det sidste, jeg har ikke redet i godt 1 ½ måned nu, først havde min hest fået en mindre overanstrengelse i venstre bagben, efter hun havde tosset rundt ude på folden, og tilmed smidt en sko, hun fik ro og var rengående igen..
Inden jeg nåede at begyndet at ride igen, blev hun atter halt på samme bagben, nå men dyrlægen kom igen, en uge efter stadig halt, dyrlægen på besøg igen, jeg kontaktede i samråd med dyrlægen smeden, som kom og hurtigt kunne konstatere en hovbyld, dyrlægen havde haft det på fornemmelsen, men var ikke meget for at skære i hoven..
Så blev det til total boksro til min lille musse, mere smertestillende, og et stort hul i hoven som skulle vaskes hver dag..
Nu begynder det endeligt at se bedre ud, jeg begynder at kunne ane forud at min hest snart kan få sko på igen, og vi kan komme igang med ridningen igen..
Det var så en lille forhistorie, nu til mine spørgsmål..
- Da det stadig vil tage lidt tid inden min hest må komme ud, fordi hun ikke kan få skoen på endnu, tænkte jeg, at jeg kunne pakke hoven ind og gå lidt med hende udenfor..
Nogle gode ideer, til hvordan jeg skal gribe det an.. Jeg skal vel have noget blødt inderst ved hoven, ellers gør det vel ondt når hun går.. Og så noget vandtæt yderst..
- Desværre har min hest i perioder, selvom hun fik smertestillende, stået med smerter, og da hun er typen der taber sig hurtigt om vinteren, har sygeperioden sat sine spor, hun har samtidig mistet nogle muskler, så hun ser ikke så godt ud mere..
Derfor tænkte jeg på at give hende majsflager, mest fordi hun er vild med majs, olie nægter hun at spise, og byg kan hun ikke tåle, hun får alt det hø hun vil æde, som ca 7 kg..
Hvotr meget majs skal hun have.. Eller er der andet lækkert.. Roepiller/betfor siger nogen er fedende, men det vil hun heller ikke have..
- Så er der genoptræningen, jeg ved godt vi skal starte med at skridte og skridte.. Men jeg tænkte at det ville lette genoptræningen, og undgå mælkesyre i musklerne, hvis jeg gav hende et tilskud at vitamin e og selen.. Eller gør det ingen forskel..
Nogen der kan anbefale det tilskud, fra et bestemt mærke, eller er der ingen forskel der..
Det var så alt fra mig.. Håber nogle gider svare på bare lidt af det..