Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

ashim urter
Forfatter: 
Dato:  26-10-2004 17:33
er der nogle der har nogle positive erfaringer med de imunstyrkende urter fra askhim urter?
0
0
Svar på denne tråd

måske..
Forfatter: 
Dato:  26-10-2004 19:11
jeg har givet dem til Mille en vinter, og hun blev da ikke syg ;)

Jeg kan altså ikke dokumentere en positiv effekt, men de kan da aldrig skade.

mvh Maria

Lysten til at kritisere er omvendt proportiornal med evnen til at gøre det bedre selv 8-)

Stübben kombi sadel + dressur sadel sælges. tjek min præs. for information.

Hingsteføl sælges (1'er pony)
Se min præs...
0
0
Svar på denne tråd

øh.........
Forfatter: 
Dato:  26-10-2004 21:19
jo, de kan godt skade. Men så skal de have nogle gode mængder. F.eks skal man ikke give pebermynte og hvidløg til gravide. Og hvidløg i for store mængder kan nedsætte antallet af de røde blodlegemer. Og der er en masse andre urter de heller ikke må få for meget af.
Men Men Men..... har selv brugt b.la. den alment styrkende blanding fra askim. Der er ikke for meget af noget i. Hestene kunne lide det og det gav maden den lækreste menneskelugt. Men gik bort fra det igen pga. prisen. Synes det var lidt dyrt og kunne ikke mærke nogen forskel på mine heste. Hun får dog stadigvæk hvidløg om sommeren og urtebolsjer som belønning.
Rid på det bedste - Rid frederiksborgheste ;-D
0
0
Svar på denne tråd

luftveje
Forfatter: 
Dato:  26-10-2004 22:40
Min hest har astma, og jeg bruger derfor Askim urter til hende. Jeg tror på det hjælper... i hvert fald sammen med de andre ting, jeg har gjort for at forbedre forholdene for hende. Dvs jeg har fundet ud af at hun ikke tåler korn og halm. Derfor får hun primært wrap, roepiller, står naturligvis på spåner - har skiftet stald OG tilskud med Askim urter...

Jeg vil klart anvende det til min nye hest også. Jeg synes at man skal tænke på, at hestens natur er, at spise mange forskellige planter i naturen, men vi har jo oftest græs alene på markerne!

Det er måske ikke så klogt og videnskabeligt, men sådan ser jeg nu på det...
Parson Russel Terrieren - en ægte heste-hund!
0
0
Svar på denne tråd

Min hest..
Forfatter: 
Dato:  27-10-2004 08:29
Min hest får også urter fra Askhim..

Hun får gigtblandingen, pga en mus i højre bagben, der endnu ikke volder problemer nok til at skulle fjernes, men som dog har generet hende lidt.. Og jeg mailede til hende fra Askhim, og hun mene at denne blanding måtte være den rette..

Om det virker ved jeg ikke, jeg vælger at tro den gør, endnu har min hest ikke været halt mens den har fået urterne, men istedet blevet halt i de perioder hun ikke har fået urterne..

Desværre kan jeg ikke sige min hest er særligt vild med dem, men de bliver da spist.. Nu er min hest så også pænt kræsen, men når hun får urterne med et par håndfulde lækkert hippolyt foder, går det bedre med at spise det.. Hun har en svaghed for alt hvad der lugter af pebermynte/mint-agtigt, og da foderet gør det er det jo lykken.. :-)

Hilsen Conni & Leika hesten..

Nu medlem af Hestens Værn & Dyrenes Beskyttelse..

Min hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Gode erfaringer
Forfatter: 
Dato:  27-10-2004 10:17
Vores den gamle hoppe fik også gigtblandingen og det virkede bare rigtig godt.Hun havde gigt i venstre hofte hvor hendes hofte skål var faldet ned.Hun fik dem i 2 år og var halt fri. Holde så op da hun var drægtig, og kunne se at hun manglede dem.Bla. ved at hun begyndte at trække på bagbenet.
Min distance hest får den for bevægelses apperatet, da hun har haft en sene skade inden jeg fik hende.Så hun får dem forebyggende.
De andre får hvidløg, da det skulle give en pæn pels og modvirke orm.
mvh.
Marianne Olesen.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har brugt det
Forfatter: 
Dato:  27-10-2004 11:22
og hesten blev, da hellere ikke syg i den periode, men jeg ved jo ikke om det er rent held. Men køber det ikke mere, nøjes med hvidløg og mine heste har ikke været syge endnu.

Mange venlige hilsner

Maria

Billeder af Van Basten og Laura på min præsentation. Så tag et kig ind på min præsentation, og skriv en lille hilsen i min GB. Tak!

;-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider