Hej Miki
Græs får hun jævnt ofte... faktisk hver dag hele sommeren (og stadigvæk)

så det burde ikke være derfor hun får tynd mave af 20 min på en anden fold.
Jeg kan fortælle, at hun forrige sommer var på hø og vand i en uge, fordi hun havde dårlig mave... så blev maven fin, og hun fik så ordineret 15 min græs af dr.dyr - og *bingo* hun havde dårlig mave igen... så fik hun loppefrøskaller - en 4-dagskur - og så var maven helt fin... lige indtil næste gang

Vi har stadig ikke fundet ud af, *hvad* det mere præcist er, hendes mave flegner over.
Hun kan godt tåle groft hø (har hun fået nu i ca 2 mdr.) - men ikke for meget af det, så er det også galt.
Sidste vinter havde vi noget meget tørt wrap, som hun også kunne tåle - hun levede nærmest kun af det. Fik ca. 2/3 flage (bigballer, hver flage ca 10 cm tyk) og hendes mave var såååå fin. Der var mange "træer" i det

Med "træer" mener jeg tykke tykke stænger fra kløver tror jeg, og de krævede at hun tyggede længere end på de bløde stængler, og det virker åbenbart. Desværre har bonden fundet ud af, at der er for meget arbejde ved at lave den slags, så han droppede det i år
Så pt får hun som grovfoder sin ene flage hø (et par kg vil jeg tro) og det hvedehalm, der er i boksen - og så kommer der som nævnt snart frøgræshalm ud på folden (og forhåbentlig også som grovfoder i stalden til inde-hestene, da der er lidt - ikke meget - mere næring i det end i hvedehalmen, og så tømmer hun vel heller ikke sin boks i løbet af et par dage

)