Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Tynd mave
Forfatter: 
Dato:  24-10-2004 19:47
Min hest har siden han kom ind haft tynd mave. Hestene i stalden får helsæd som wrap og jeg tror det er det der skyldes hans tynde mave. De andre heste i stalden døjer ikke på samme måde.
Udover helsæden får han også Travo E, betfor og Lucerne.
Hvad kan hjælpe på hans mave, han er i fin foderstand og mangler ikke energi.
Vh Sanne

Vinderen er den flittige, ærgerrige og stædige.
Vinderen er den som kæmper videre trods modgang og som kan bruge nederlaget og tage ved lære af det. ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Hø....
Forfatter: 
Dato:  24-10-2004 19:51
Jeg ville købe noget hø til ham, det kan sagtens være helsæd, jeg har oplevet det ved flere heste at deres maver ikke kunne tåle wrap/helsæd...

Men hvis du vil prøve noget andet kan du give ham 2 dl A38 to gange om dagen i 4 dage og se om det går væk, hvis ikke er det nok wrappen...

Skøn friservallak sælges, skriv og hør nærmere...

Ponyudstyr sælges, ALT skal væk...
0
0
Svar på denne tråd

Giv den a 38
Forfatter: 
Dato:  24-10-2004 21:02
Min hoppe krævede også en tilvændings periode da hun kom over på wrap i stedet for hø.... jeg gav hende helt fra starten A38... eller ymer i hendes foder... ca ½ liter om dagen... det virkede... hun fik det den første uge og nu er maven helt med på ideen... det skal lige siges at min hoppe er udpræget kolikhest og den mindste ændring i foder, fold eller træning så kan vi lige så godt læsse og køre på ansager...
0
0
Svar på denne tråd

Kartoffelmel
Forfatter: 
Dato:  24-10-2004 21:09
kan også afhjælpe problemmet indtil maven kommer iorden
igen.

til en stor pony/hest en skefuld til hvert måltid, føl 1-2 teskefulde ved hvert måltid.

Venlig hilsen
Charlotte

Der ved dette indlæg, kun har ytret sin egen mening,
velvidende, at mange andre har en anden. Er livet ikke
herligt? Vi lever i et frit land, hvor vi hver især har
lov til at have vores egne meninger.

Billeder
0
0
Svar på denne tråd

noget til føl
Forfatter: 
Dato:  24-10-2004 21:09
jeg ville også anbefale mere tørt hø i store mængder.
men da min og et par andre havde lidt samme problem med wrappen sidste år gav vi dem noget pulver beregnet til føl med diarre (kan ikke huske hvad, men det var vist købt på brogaarden). det var noget som gav dem deres naturlige tarmflora igen. (man kan også give dem lidt af de sunde hestes hestepærer i noget foder, men den vil nok ikke æde det. små føl spiser jo også af hoppens pærer for at få god tarmflora).
siden har der ingen problemer været.

Rid smukt
Rid Klassisk.
0
0
Svar på denne tråd

jeg kender det...
Forfatter: 
Dato:  24-10-2004 22:26
Min har haft tynd mave over længere tid, og jeg endte efter mange forskellige ting og sager, med at give ham en 10-dages pulver kur fra brogården, der hedder Sure-Bio. Der skal bare blandes et brev i et måltid om dagen, og der sker hurtigt resultater. Min hest var så medtaget af den tynde mave at han måtte ha 2 * 10 dages kur. Nu har han haft stabil mave i lidt over en måned. Han får også kun TØRT hø, og havre-fri müsli fra Havens.
Jeg giver ham nu Bio-mos (også fra brogården) som en supplerende opretholdende tilskud.

Prøv det, det hjælper!

10 breve Sure Bio: 295 kr. på Brogården.

Det er godt givet ud!

Hilsen Michelle
0
0
Svar på denne tråd

2 ting...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2004 09:09
som jeg ved virker er enten A38 eller nogle piller man kan få af dyrlægen, som man kan bruge ved fx foderskifte eller hvis hesten har tynd mave og det koster kun omk. 150 kr.

Mange venlige hilsner

Maria

Billeder af Van Basten og Laura på min præsentation. Så tag et kig ind på min præsentation, og skriv en lille hilsen i min GB. Tak!

;-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider