Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Tilskudsfoder - KVALITET kontra PRISER?
Forfatter: 
Dato:  18-10-2004 19:52
Hejsa

Jeg har læst en bunke gamle indlæg igennem for at se om nogen har lavet prissammenligninger på foder - men kan ikke finde noget...

Jeg har en New Forest (24 år, bliver kun redet meget lidt), en araberbl. (2 år) og to shetlændere... de får alle valset havre og NaturMüsli fra St. Hippolyt (25 kg koster 160 kr.). De er alle i fin foderstand.

Jeg har nu søgt priser på tilskudsfoder, for at se om der er produkter der kan købes billigere. Meeennn.. jeg synes jo det er en jungle at komme igennem - og forstå om hesten så får det den har brug for!

Selvfølgelig skal man ikke gå på kompromis med foderet, men et eller andet sted har jeg en opfattelse af, at det er mennesket - og ikke hesten - der får det bedre af at købe de dyre produkter.

Müslien smager lækkert for hesten og vi mennesker synes den ser appetitligt ud - men kan I foreslå et billigere alternativ - hvor hesten selvfølgelig får alt hvad den har brug for?

Tak for hjælpen!

Hilsen Anja - der snart drukner i foder-junglen!
0
0
Svar på denne tråd

jaaa....
Forfatter: 
Dato:  18-10-2004 21:06
jeg fodrer med hel havre og blue horse vitamintilskud.
Har fodret med Travo E som vitamin tilskud, men min hest er kræsen og ville ikke spise det.

Men altså hel havre og et vitamin tilskud og så selvfølgelig masser af wrap.

Bitches
have more fun
0
0
Svar på denne tråd

Travo E
Forfatter: 
Dato:  18-10-2004 21:29
Ja, de får også masser af halm og hø (den gamle kan ikke tåle wrap), samt saltsliksten, æbler og gulerøder.

Travo E - hvor kan man købe det? DLG? Det fra Blue Horse.. er det dyrere end Travo E?

Jeg har brugt Travo (mon ikke det er det samme som Travo E) til den gamle, da hun blev redet meget for flere år siden, men der fik hun også noget der hed Raket (og selvfølgelig havre). Det var en foderplan, min gamle underviser lavede til mig. Jeg synes ikke der er nogen herinde der har omtalt raket (forhandles vist ved DLG)!?
Men Travo E skulle altså give alt hvad hesten behøver i et tilskudsfoder?

En har foreslået Travo E og roepiller - hvad giver roepillerne?

Tak igen...
0
0
Svar på denne tråd

foder...
Forfatter: 
Dato:  18-10-2004 23:16
hey..
jeg giver massser af hø, havre obk hestekraft, travo og grøntpiller--
det giver mine heste hvad de har brug for i lige så høj grad som et eller andet smart müsliprodukt

Venlig hilsen kristian

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er begyndt
Forfatter: 
Dato:  19-10-2004 08:42
at fodre med PAVO. En del af deres foder er i pilleform, men de har også müslifoder. Min får Stimix, grønthø og gulerødder og så selvfølgelig hø i lange baner.

Til min plag har jeg købt Dodson & Horrell's Phase II, så må vi se om han vil spise det. Det er en noget anden pris end Pavo, der faktisk er rimeligt billigt i forhold til kvaliteten.
0
0
Svar på denne tråd

anjah..
Forfatter: 
Dato:  19-10-2004 09:15
Blue horse vitamin er lidt dyrere end travo E.
BH er flydende. Jeg bruger det som sagt kun fordi min hest er kræsen, ellers er jeg egentlig mere til Travo E

E'et står for, at der er merer E vitamin i end en almindelig Travo.

Jeg mener en spand med 5 kilo koster 150 kr. de skal Max have 200 g om dagen, så kan du selv regne.

Den hele havre er jo også billig.

Så summa sumarum er det ihvertfald meget billigere end alle de foderblandinger og man er helt sikker på, hvad hesten får, hvor mange vitaminer osv.

Jeg siger ikke at foderblandinger er dårlige, nogle mennesker har dog desværre en slem tendend til at give vitaminer oveni foderblandingerne og så har man ille en dyt styr på, hvad hesten egentlig får og kommer nemt til at "overdosere".

KH Heidi

Bitches
have more fun
0
0
Svar på denne tråd

er du glad for pavo
Forfatter: 
Dato:  19-10-2004 09:20
hejsa.
hvordan synes du at pavo-produkterne virker??+
Jeg har nemlig lige fået en brochure en af døren.
Jeg står nemlig i den situation at jeg gerne vil finde et supert foder til mine heste uden at det behøver at koste en hel bondegård???
har også hørt at det er en produkt der ikke er rasende dyrt men et godt produkt til prisen.
0
0
Svar på denne tråd

Pavo....
Forfatter: 
Dato:  19-10-2004 10:11
Ja, jeg har ikke noget at udsætte på foderet. Det virker utroligt tiltalende og hestene er vilde med det, de får (Stimix), som er et müsli-foder. Førhen fodrede jeg med et foder fra Ole Bj Knudsen, men jeg synes at kvaliteten var svingende og der var alt for meget melasse i, så jeg måtte blande det op med enten piller eller havre for at det ikke blev for tung og ensidigt. Så går noget af fidusen af med et fuldfoder.

Jeg har kun fodret med Pavo siden sensommeren, så jeg kan ikke rigtigt svare på, om hestene trives bedre på det, men de er i hvert fald glade for det og det virker lækkert. Men jeg ved da at flere topryttere fodrer med det, så helt hen i vejret kan det vel ikke være og prisen er da rimelig.
0
0
Svar på denne tråd

Travo-E
Forfatter: 
Dato:  19-10-2004 12:15
Mine får også Travo-E som tilskudsfoder, men jeg køber altså 25 kg af gangen.. 25 kg koster ca. 300 kr og en alm. ridehest skal have 150 g om dagen.
Min pony får 100 g (blandingspony), men følg anvisningerne på sækken (selvfølgelig spiller det også ind hvad hesten ellers får af foder)..

Mvh. Kate
0
0
Svar på denne tråd

Pavo prisbillig og kvalitet
Forfatter: 
Dato:  19-10-2004 14:21
Hej Anja
Jeg vil også lige give lyd.
Jeg har fodret med Pavo i 4 år og forhandlet det i 2 år.
Pavo er noget af det bedste på markedet og det kan med lethed konkurrere både på pris og kvallitet.
Du kan se og læse om det på min hjemmeside
www.friesergaarden.dk

Jeg har selv friesere og haflingere og de stortrives.
Hilsen

Clara, Cici

og

Klat Mølle Perle

Hvis du har en haflinger og bor i østjylland så kontakt mig!
haflinger og friesere
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider