Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Spåner: Hvor meget?? KIG!!
Forfatter: 
Dato:  18-10-2004 15:01

Hej!

Jeg ville lige høre hvor mange spåner man regner med at bruge pr. hest pr. måned!

- Hvad bruger i??

Grunden til jeg er spørger jeg fordi jeg har fået Bandit oopstaldet hos min ridelærer. De muger ud for en (Det er med i prisen)

Min hest står så på spåner, og jeg synes der er alt for lidt derinde .. Det er brunt og lortet..

Hvordan skal det se ud? og hvor meget skal der være derinde...

håber i svare..
//Mette

- En RIGTIG hest er en Bandiiiit! Hee ..
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-10-2004 15:33
jeg bruger 4 til at starte op på og så en ren balle om ugen

:)Trine og hesterne :)

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  18-10-2004 15:36
jeg brugte 3 til at starte op med i en boks der er 3x3 m. og derefter 1 balle om ugen. (1/2 balle 2 gange om ugen som jeg vender med den bund der i forvejen er). muger ud hver dag og boksene er tørre og rene. selvfølgelig bliver spånerne mørkere som dagene går, men der er ikke fugtigt derinde. hvis jeg mærker på bunden er den stadig tør :-)

knus mette
0
0
Svar på denne tråd

Ja.....
Forfatter: 
Dato:  18-10-2004 16:50
Hos os bliver der lagt fire store poser spåner ind fra et savværk Selvfølgelig den grove flis. De bliver vandet godt. Ovenpå bliver der lagt fire til fem almindelige poser spåner.

Derefter bruges der ca en om ugen.

Bitches
have more fun
0
0
Svar på denne tråd

limelight
Forfatter: 
Dato:  18-10-2004 19:31
hvorfor vander i dem ? hvad er ideen med det ?

Mine bokse måler 3,2x3,2 og jeg bruger 3-4 i en tom boks (en gang pr år) og så bruger jeg ca 1 balle pr uge, dog hver ca 5 dag de koldeste vintermdr hvor de ikke er ude mere end 6-8 timer pr dag.

Mine står på en lille madras, dvs man kan ikke se gulvet, og der er da hvide spåner at se. jeg fjerner klatter + urin hver dag.

et par gange i løbet af vinteren muger jeg næsten i bund (2/3 del) og giver så 2-3 nye baller ind.

men igen efter behov. Min vallak svinér mere end hopperne
.
0
0
Svar på denne tråd

Gry...
Forfatter: 
Dato:  18-10-2004 21:14
...er allergihest. Da hun stod på spåner, brugte jeg ca. 4 baller til at starte op med. Herefter 2 baller om ugen.

Gry er ret renlig, men jeg vil så også have, at hun står rent.

Mette (Fjolle)
0
0
Svar på denne tråd

karinae.
Forfatter: 
Dato:  18-10-2004 21:25
Bundspånerne bliver vandet, fordi der altid er lidt støv i savværksspåner.

de bliver lagt ind i boksene i god tid og vandet igennem, ikke så de bliver plaskvåde, men så støvet binder.

Man får en hamrende god bund af dem, da de suger meget mere end normale spåner, men der skal selvfølgelig en ordentlig r...... almindelige spåner over.

Bitches
have more fun
0
0
Svar på denne tråd

tja....
Forfatter: 
Dato:  19-10-2004 11:03
3-4 baller til at starte op på er meget normalt og så skal du regne med 1 balle om ugen.

Mange venlige hilsner

Maria

Billeder af Van Basten og Laura på min præsentation. Så tag et kig ind på min præsentation, og skriv en lille hilsen i min GB. Tak!

;-)
0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger ca..
Forfatter: 
Dato:  19-10-2004 13:18
... 6 baller til opstart (en gang årligt), og der efter 1-1½ om ugen. Mine bokse er ca. 3x4 m.

Det mest våde bliver muget ud, og selvfølgelig klatter. Det hele bliver da mørkere med tiden, men det er ikke en fugtig bund de står i.

MVH Sussie :-D
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-10-2004 14:08
Jeg bruger også spåner og bruger også 3-4 til at starte op på.
Rideskolen jeg kommer på bruger dem også, deres er også rimelig klattet og fugtig, jeg syens ikke de bruger tid nok på at fjerne dem ordentlig(klatterne)

Det tager lang tid, nu gør jeg det også grundigt for min hest skal ikke stå i sine egne klatter. Men jeg synes også at der skal hældes rimeligt meget ind hverdag, hvis man vil have en god boks.

Men der er også forskel på hvor meget de sviner i deres bokse. Nogen skal have nyt hele tiden og andre skal næsten ikke have noget.

Men hvis du ikke er tilfreds så prøv da og sige til dem, at du ville blive glad hvis din hest fik. Lidt flere spåner at stå på hverdag. :-)
0
0
Svar på denne tråd

hej ..
Forfatter: 
Dato:  19-10-2004 15:10

Jeg har prøvet at sige noget til dem! Så siger de bare : Du må da godt ligge en ½ pakke ind til ham! Og kan bar ikk få mig te o spørge igen ...

De startede op med 1 pakke og derefter er der nok kommet ½ ind om ugen!

Min hest er meget renlig, men jeg synes bare det er for lidt!!!

Hvad koster 1 pakke savsmuld enlig?

- En RIGTIG hest er en Bandiiiit! Hee ..
0
0
Svar på denne tråd

Jeg giver ca...
Forfatter: 
Dato:  21-10-2004 13:53
.. 60,- pr. stk alt incl (moms, transport, paller osv) når jeg køber dem hos Spanwall.

Så får jeg 4 paller på en gang. Hvis din hest står på rideskole tager de nok mere hjem ad gangen, og så er det lidt billigere...

På sjælland er priserne også lidt billigere end de er her på fyn og i jylland...

MVH Sussie :-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider