Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

alergi
Forfatter: 
Dato:  18-10-2004 13:31
min hest er alergisk over for spåner, hvad bruger man så??, den står på spåner fordi den er surstrålet (har været det siden april) og det blir værre når den står på halm, og jeg har prøvet alt for at få de sure tæer i orden, og nu er det lige ved at helt fint, så ville det jo være ergerligt at skulle være nød til at sætte den på halm, så blir den sur i strålen igen, det suger jo ikke så meget som spåner.
hvad er alternativet til spåner?
hvad koster det?
hvor købes det? uden at jeg behøver købe for flere tusind kr. det er jo heller ikke sikkert den kan tåle det.
Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Meget allergisk?
Forfatter: 
Dato:  18-10-2004 13:33
Kan du evt strø spåner under halmen, eller kan det heller ikke tåle det?
Det vil også suge bedre end kun halm.

Tine
0
0
Svar på denne tråd

meget allergisk
Forfatter: 
Dato:  18-10-2004 13:40
der må ikke engang være spåner hos sidemanden.
Gitte
0
0
Svar på denne tråd

kender problemet
Forfatter: 
Dato:  18-10-2004 14:04
Jeg sattte min tilbage på halm, snitttet hvede halm og så ellers ud med greben og skovlen hver dag for at samle klatter og våde pletter. Der er lidt arbejde i det men det har virket for mig
0
0
Svar på denne tråd

Hvad med....
Forfatter: 
Dato:  18-10-2004 14:55

... at prøve hamp?
Jeg ved ikke hvor du køber det og hvad det koster, men det er der sikkert andre herinde der gør.

BREEDING STOCK: BEST NON SPOT
0
0
Svar på denne tråd

Anita G
Forfatter: 
Dato:  18-10-2004 15:13
snittet hvedehalm er ikke til at opdrive her i området,
og jeg tar klatter og det våde 2 gange om dagen, både inden de kommer ind, og inden de skal i seng.
og så gir halm alm halm en kæmpe mødding når man muger på den måde.
Gitte
0
0
Svar på denne tråd

glemte lige
Forfatter: 
Dato:  18-10-2004 15:18
hamp kan jeg kun finde et sted på nettet og der skal man købe et helt træk til 25000,- det er lige i overkanten til min pengepung.
dyrlægen foreslog papir, hamp eller snittet raps halm, men hvor købes det lige i mindre mængde, det vidste han ikke. bor i Næstved området.
Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Hamp eller tørv
Forfatter: 
Dato:  19-10-2004 02:02
Vi har prøvet både hamp og tørv. Begge dele er godt, og det er ikke dyrere fordi det suger (meget!) bedre og modvirker ammoniak bedre, især tørv.

Vi bruger tørv nu til løsdriften, fordi Grandi har allergi og ikke kan tåle halm.
Tørven er fantastisk til at opsuge ammoniak fra tisset (ammoniak er en giftig luftart og er meget dårlig for en allergihest). Den er også super til at opsuge væde, suger 25 gange så godt som halm eller noget i den stil.

Jeg har en artikel om det et sted, det er helt utroligt så stor forskellen er. Luften er da også ualmindeligt fin inde i løsdriftskuret.

Du kan søge på nettet, måske kan jeg huske, hvor vi købte hamp - jeg tror det var i Glostrup eller Tåstrup ved København. Vi købte 2 paller ad gangen, det var vist nok til 3 måneder?.

Tørven køber vi i Stenløse. Hvis du er interesseret i navne, så skriv i min beskedboks.

:-) fra Nina

Præsentation - nu med føl!

0
0
Svar på denne tråd

hør......
Forfatter: 
Dato:  19-10-2004 07:39
er også en mulighed... og der kan du købe enkelt paller.......
eller avispapir i strimler... det bruger feks velin

Karina
.
0
0
Svar på denne tråd

foreløbig
Forfatter: 
Dato:  19-10-2004 09:02
tak for de gode svar så mangler jeg bare en forhandler på sjælland. der sælger hør, hamp eller tørv.
Gitte
0
0
Svar på denne tråd

allergi
Forfatter: 
Dato:  19-10-2004 14:25
Hej
har du prøvet raps spåner, det bruger vi og alle, selv allergi hestene kan tåle det og vi er meget glade for det.
Kan købes i ØstJylland
Hilsen

Clara, Cici

og

Klat Mølle Perle

Hvis du har en haflinger og bor i østjylland så kontakt mig!
haflinger og friesere
0
0
Svar på denne tråd

Klat Mølle Perle
Forfatter: 
Dato:  19-10-2004 18:07
nej det har jeg ikke prøvet for jeg har ikke kunne finde en forhandler på sjælland.
og til alle jeg der har svaret tak for det. jeg søger videre efter hør, hamp eller raps strøelse på sjælland, men intil videre er hun hommet på alm halm, og det har virket med det samme, endelig slut med kløe forhåbenlig.
Gitte
0
0
Svar på denne tråd

tørv..
Forfatter: 
Dato:  20-10-2004 07:31
det har berksager som har annonce på markedspladsen og forhandler til hør finder du på (thorowbed) mener jeg det hedder.... avispapir skal de selv fremstille /købe en snitter...... ;-)

Karina
.
0
0
Svar på denne tråd

google
Forfatter: 
Dato:  20-10-2004 07:35
er igen en ven

http://www.kaeledyrsshoppen.dk/butik/foder-heste.htm sælger hør her på sjælland

http://www.schmiths-materiel.dk/a035.htm lige så

http://thorobed.dk/pages/fordele.html

så kan du finde hør forhandlere

Karina

.
0
0
Svar på denne tråd

google
Forfatter: 
Dato:  20-10-2004 08:38
var det første ste jeg søgte, og fandt da også kaeledyrsshoppen og thorobed.
kæledyrsshoppen er enormt dyr( ved godt det er dyrere når man køber småt ind men ikke dobbelt pris) og hos thorobed skal der købes en hel palle og det er jo også lidt dyrt hvis den ikke kan tåle det.
schmiths-materiel havde jeg ikke selv fundet, så nu vil jeg ringe derind og høre nogen priser hente noget strøelse der. så tak for hjælpen. for jeg kan da godt se at jeg blir nød til at køre rigtig langt efter det, da det åbenbart ikke findes i Næstved/sydsjællands området.
Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Gitte..
Forfatter: 
Dato:  20-10-2004 10:18
nej nu syens jeg du er uretfærdig... køb dog nogle enkelte baller uanset prisen......... og prøv og det virker. Og virkert fint kan du jo købe hele paller fremover.

Producenten siger at man bruger mindre af strøelsen end spåner, men det kender jeg så nogle der siegr man ikke gør, men drag dine egne erfaringer.

Alternativt så hør dog feks producenten om de levere ritl nogen i dit område og så kan du måske købe 5 baller eller lig af dem.

Karina
.
0
0
Svar på denne tråd

prisen
Forfatter: 
Dato:  20-10-2004 13:21
havde ikke været noget problem hvis jeg selv skulle betale, men det skal den institution der ejer hesten, der er jo grenser for hvor meget det må koste når det ikke er min hest. og hvorfor skulle jeg gi 99,- pr balle når jeg ved at de kan fås til 54,- uanset antal jeg viste bare ikke lige hvor de kunne fås til den pris en boks på 4*5 meter kræver min 5 pakker som opstart (Hør hamp).
så det har vist ikke noget med at være uretfærdig at gøre. der er ingen der levere mindre end 1 palle 15- 18 stk. det er undersøgt (andre i området bruger spåner fordi der en det eneste du kan få her nede)man skal hente dem selv når det er så små mængder.
og i dag har jeg så henter jeg strøelse i Espergærde.
Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider