Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvordan holder du islandske heste?
Forfatter: 
Dato:  15-10-2004 17:52
Hejsa!

Vi skal måske flytte ud på landet, hvor der hører noget jord til, men ingen staldbygning! Jeg vil så høre, om det ville være forsvarligt at have to islandske heste gående på folden, hvor vi vil bygge en form for læskur? Hvordan skal dette være, så de får det bedst muligt?? Og er der nogen der har hestene på samme måde, er der noget specielt, der ville være godt at vide??

Og så vil jeg også gerne lige høre lidt om priserne. Jeg er interesseret i en pony på ca. 145 cm i stg, og mellem 5- 12 år, det er ikke noget krav at den skal kunne tölte, hvad ligger prisen sådan cirka på??

Hilsen ML
0
0
Svar på denne tråd

islandske heste
Forfatter: 
Dato:  17-10-2004 18:22
Islandske heste kræver ikke en stald, men det er en god ide at bygge et læskur, faktisk er det et lovkrav at de skal have et sted de kan søge ly, og hvor de kan finde et tørt leje. Altså skal du strø dagligt i dit læskur. Der er noget med at åbningen i læskuret vist helst skal vende mod syd, eller hvis i har en læside.

En Islandsk hest skal da altid kunne tølte, ellers er de ikke altid spændende at ride på. Helst skal de være naturtøltere. De kan fåes godt redne og velopdragne for omkring 25.000. Husk nu at sikre dig at den IKKE har sommereksem. For har du ingen stald vil det blive et mareridt for den om sommeren i skumringstiden hvor den vil føle at den bliver ædt op af mitter. I det hele taget er Islændere med sommereksem ikke så sjældene men et farligt bøvl at have med at gøre.
0
0
Svar på denne tråd

Nej, det...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2004 19:11
Nej, det er selvfølgelig rigtigt, jeg har bare hørt, at ikke alle islandske heste kan tölte. Men hvis Jeg har kig på en hest der har et godt temperement, og jeg synes vi passer sammen, ville det ikke afholde mig fra at købe den, hvis den ikke kunne...! men tak for rådene! :-)

Hilsen ML
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider