Hej allesammen
Jeg kender et lille stutteri, hvor de har shetlændere. De har så en hingst, som går ude året rundt,og her de sidste 14 dage, har han hostet en del. Og jeg har set 2 heste, som har haft lidt gulligt snot, komme ud af deres næser. Jeg har også hørt nogle andre heste hoste, men ikke så meget som hingsten.
Ved I hvad det kan være???
Jeg har tænkt på at det kunne være kværke, men jeg tjekkede hingsten under hovedet, og jeg kunne ikke mærke noget der lignede sår....
De skal nemlig have jagt nu her engang,(hund og mand, ikke med hest)og jeg ska måske have min hest der ud, så jeg kan ride sammen med mine venner. De har så også 2 nordbaggere, som skal med når vi skal ride en lille tur i det fri!!:-)
Men, siden hingsten og nogle af de andre heste hoster sådan, har jeg tænkt på at spørge dem, om de ikke vil få undersøt deres heste, for hvis det er kværke, ville det jo ikke være så smart af få min hest derud at stå en dag eller 2. Og så få min hest hjem i sin stald igen, og smitte deres heste, og så videre.
Jeg ved ikke om dette indslag hører til her, men jeg vidste ikke lige, hvor jeg ellers skulle skrive det.
Jeg håber I har et svar på dette, for jeg kunne ikke lige tænke mig min hest med kværke....
hilsen anette
|