Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

slår med hovedet
Forfatter: 
Dato:  11-10-2004 11:58
Hej er der andre end mig der har problemer med at jeres hest slår med hovedet når den rides. Min startede med det samme tid som det gode vejer kom igen. Hun slår meget med hovedet op og ned og meget store bevægelser som gør hun næsten er umulig at ride.Det er som om der er noget der generer hende i hovedet. Hun har haft pollenallergi, men der er jo ingen pollen nu eller? Der er jo små insekter nu, men at de skulle være så irriterende at hun ikke kan rides det undre mig. Hvad ville i gøre.
0
0
Svar på denne tråd

Min gør det også
Forfatter: 
Dato:  11-10-2004 13:05
til tider meget når solen skinner... ved ikke hvad det er, men er blevet enig med mig selv om at det er sol allergi :-D

Pernille
0
0
Svar på denne tråd

tandlæge?
Forfatter: 
Dato:  11-10-2004 13:55
har du haft tandlæge - en rigtig en - ikke dyrlægerasp?

jeg har lige fået en lånehest 13 år gammel - tager jeg bid på kaster hun hodet op, i dag har jeg redet i grimen og der var INTET.

jeg får professionell tandlæge den 9/11 og jeg er sikker på der er meget "@!#$" i hestens mund

du kan lese om tandlæge besøget på min hjemmeside www.superheste.dk efter den 9/11

mvh stina
0
0
Svar på denne tråd

sol allergi...
Forfatter: 
Dato:  11-10-2004 13:56
hmm seriøst? findes det?
0
0
Svar på denne tråd

øh ryggen?
Forfatter: 
Dato:  11-10-2004 14:01
Gør hun det også i ridehus, skal du nok overveje at det er ryggen, eller tænderne det er galt med. Hvis kun udendørs så må det være irritation over smådyr eller andet.
Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

headshaking/pollenallergi
Forfatter: 
Dato:  11-10-2004 14:12
Hvis hun gør det i solskin, vil jeg garanterer dig at det er

a) headshaking eller
b) pollenallergi...

Min er pollenallergiker og "jo" der er pollen i luften nu... Men derudover er de mere "fintfølende" i henhold til småinsekter m.v.

Har du nogle spørgsmål er du velkommen til at skrive...

Held og lykke....

Mig og bassen :-P

Vil DU være med til at stoppe slagtetransporter til Italien? Meld dig til her: sleipner_dk@hotmail.com

Nye billeder på min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

stina...
Forfatter: 
Dato:  11-10-2004 17:09
jaa... det gør det, har lige søgt på det, troede egentligt heller ikke helt selv på det, men det gør det nu...

meeen pollen allergi er nu nok synderen hér.

Pernille
0
0
Svar på denne tråd

okay pollen
Forfatter: 
Dato:  11-10-2004 19:23
I dag fik jeg undervisning på hende og der var ingen problemer med at hun slog med hovedet. heldigvis.Men det er nok noget pollen der er synderen, men jeg gik ellers lige og håbede på at hun var heldbredt med senci stop, men hel væk må det så ikke være. øv bøv
0
0
Svar på denne tråd

Spændinger...
Forfatter: 
Dato:  11-10-2004 19:47
Den kan rent faktisk også have noget siddende i f.eks. nakken.
0
0
Svar på denne tråd

Prøv massage
Forfatter: 
Dato:  12-10-2004 08:40
Min har også slået op med hovedet, men efter at han er begyndt at få massage jævnligt, er han holdt op med det.

God ide at få besøg af hestetandlæge, der er mange som ikke overvejer at hesten kan have tandproblemer.

Massør: Inga-Lill Norén Fousing, tlf: 75822749
e-mail: equinehh@yahoo.com
0
0
Svar på denne tråd

Hovedet....
Forfatter: 
Dato:  13-10-2004 19:43
Jeg købte en unghest på 5 1/2 år, som mest var blevet brugt til tur. Når han kedede sig på tur tog han hovedet op og ned størstedelen af tiden.
Det gjorde han også lidt da jeg fik ham hjem, men som regel kun det sidste stykke tid af turen.
Han havde fået raspet tænder, dyrlægen havde godkendt ham til i handels undersøgelse.
Jeg startede med at ride ham op i dressur, spring o.s.v. Der gik lidt tid, og så startede han med at tage hans hoved op HELE TIDEN, og det var lige så han knaldede hovedet op i mit, så det var rigtig ubehageligt. Han blev bare ved, ved og ved. Uanset om tøjlerne var løse, eller hvad man gjorde. Det gjorde han vel sammenlagt i ca. 2 måneder, måske 3. VUPTI. Fra den ene dag til den anden var det bare slut.
Tror at det i dette tilfælde var ungheste nykker, bare lige hans måde at sige, at det her er jeg ikke vant til. Han har ikke gjort det siden.
0
0
Svar på denne tråd

Headshake
Forfatter: 
Dato:  15-10-2004 02:08
Jeg tror næsten helt sikkert, at den har headshake.

Symptomerne er:

Hesten slår med hovedet som om den har fået en bi op i næsen.

Den kan lave nogle små hop med forbenene, mens den slår med hovedet.

Den gør det især i godt vejr med solskin.
Det er der meget sjælden om aftenen - og om vinteren er det helt væk hos vores.

Det starter ofte efter man har redet i omegnen af 10 minutter.

Den klør sin mule.

Ofte har den også besvær med vejrtrækningen.

Vores har det og har haft det i mange år. Vi kan holde det nede med astma-medicin og frisk luft, gode staldforhold.

Det er pollenallergi, men det hjælper jo ikke meget at vide det, hvis man ikke ved, hvad man skal gøre ved det :-(

Vi behandler det, som man gør med mennesker, og det hjælper godt. Ellers er det jo direkte farligt at få hestens hoved op i næsen :-( + at det er synd for den :-(

Vi har også prøvet Sensistop, det virkede heller ikke på vores :-( . Vi har givet det hele sommeren i år i 4 måneder.....

Du kan ride med en fluefrynse sat på næsebåndet, det kan hjælpe. Et næsenet (kan får hos HERI) kan også hjælpe - eller bare en våd klud, du trykker ned omkring næsebåndet, så den blafrer foran næseborene (y)

Og så skal du holde meget rent i boksen og have hesten så meget ude som muligt og ALDRIG give den hø og helst ikke halm. Giv wrap og sæt den på spåner eller endnu bedre tørv eller hamp/hør.

Der stod en artikel i Ridehesten for ca 1½ år siden om headshake. Den var meget oplysende, der stod bare ikke, hvad man kan gøre.

Vi giver 6 pust Pulmicort gennem en næsemaske(Equine Haler) i hvert næsebor én gang daglig i sommerhalvåret ( vi slutter snart for i år).

klik her:headshake - tidligere på hestenettet

:-) fra Nina

Præsentation - nu med føl!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider