Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Bund med spåner
Forfatter: 
Dato:  08-10-2004 12:18
Hvordan laver I en god bund når hesten står på spåner?

Med kærlig hilsen
Annette

Alternativ behandling til dyr
0
0
Svar på denne tråd

Et af to
Forfatter: 
Dato:  08-10-2004 14:18
Et:

Vender bunden hver dag samtidig med at vådt og klatter fjernes..

to: lader munden være, men tager (synlige) klatter - og tager kun vådt der hvor det kan mærkes (man vader rundt i boksen for at høre om det skulle sige "svup" nogle steder)

Sidst nævnte giver en rigtig god fast bund - men den kan være svær at få til at "ligge" hvis din hest er typen der vader rundt i boksen, for så virvler den op hele tiden - derfor metode et..

Men hvis din hest ellers ikk vader det op bliver det altså bare en rigtig god bund - bare man er opmærksom på at tage klatter..

Håber det kan hjælpe lidt...
0
0
Svar på denne tråd

En god bund...
Forfatter: 
Dato:  08-10-2004 19:37
Hej...
Når det begynder at blive frost grader om natten, så negynder jeg at lave bund...
Jeg tager simpelthen kun klatterne ud og lader resten være!
Det begynder ikke at lugte og 2 gange om ugen får hun en halv balle nye spåner.
Hvis jeg så synes at hun begynder at stå for højt, så tager jeg bare noget af det ud, men ikke det hele for så er der jo ikke noget varme tilbage.
Håber det er til noget hjælp.

Med venlig hilsen Carina
0
0
Svar på denne tråd

prøv at stikke næsen helt ned
Forfatter: 
Dato:  09-10-2004 01:12
Prøv en gang at stikke næsen helt ned i sådan en bund :-P
Det gør hesten, når den ligger og sover :-(

:-) fra Nina

Præsentation - nu med føl!

0
0
Svar på denne tråd

Bund i boks med spåner
Forfatter: 
Dato:  09-10-2004 19:31
Tak for jeres foreslag. Jeg prøver mig frem.

Med kærlig hilsen
Annette

Alternativ behandling til dyr
0
0
Svar på denne tråd

bunden lugter ikke
Forfatter: 
Dato:  09-10-2004 22:22
Jeg tager også kun klatteren ud... ellers bliver der slet ikke det jeg forstår ved en bund. Så skal du ihvertfald skifte rigtig rigtig meget spåner ud hele tiden, og det har jeg ikke råd til. Jeg er meget OBS på lugten fra bunden, da min er astmahest - og jeg synes bestemt ikke den lugter, selvom man ikke tager ALT vådt ud hver dag.

Jeg starter med 3 spån-baller og så een om ugen oveni. Jeg er meget omhyggelig med at få alle klatter ud, således kan den holde længere.
Parson Russel Terrieren - en ægte heste-hund!
0
0
Svar på denne tråd

hvorfor lave bund?
Forfatter: 
Dato:  09-10-2004 22:36
Jeg er jo af samme opfattelse som Nina. Bund er sgu ikke godt. Den lugter uanset hvad man gør og det er ulækkert for hesten, når den skal ligge ned og sove i det. Desuden er det jo også vådt og det må jo alligevel blive koldt på et tidspunkt, hvis gulvet er koldt.

En rigtig god bund laver man faktisk af de klatter som alle ynder at flytte. Det var en af de ting jeg lært af de gamle bønder i schweiz og deres stalde lugtede aldrig, på trods af at hestene stod på en halv meter bund.

Jeg selv sørger bare for at hestene har dækkener på og så får de ca to baller spåner mere end om sommeren at ligge på. Der bliver stadig muget og vendt og drejet på alle spånerne her hos mig. Gider nemlig ikke stanken.
-miki-

Tjek min HJEMMESIDE hvor I kan læse om krybbebidning, vævning og mere HESTEVIDEN! Dertil mere om mig og hestene, sjove historier og stævneresultater!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider