Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hun er for tynd...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2004 18:24
Hej...

Jeg har en gammel ox-araber, som i løbet af sommeren har tabt sig en del... hun får en hel del foder (efter foderplan), men jeg synes ikke det er nok.

Er der nogen der har nogle fif til hvad jeg kan fodre hende med for at hun bedre og hurtigere tager op?

Hilsen Pernille
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2004 18:51
Har du fået tjekket tænder og mavsen for orm???

Hvis det er gjordt, så få lagt en god foderplan med massere af hø/wrap og evt olie, det feder osse...

Også ellers finde et foder som din hest kan li, jeg bruger selv Hippolyt og det er alle hestene yderst glade for og det dufter herligt...

Skøn friservallak sælges, skriv og hør nærmere...

Ponyudstyr sælges, ALT skal væk...
0
0
Svar på denne tråd

Min hest skal også tage på...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2004 19:36
Han får ca. 6 kg wrap noget hø og spiser græs ude hele dagen...

som foder giver jeg 1.liter pavo musli = 700 gr.
(=500 gr)0,5 liter pellets, pavo all-sport
0,5 liter valset byg = 250 gr
½ dl. raps olie + hvidløg
Det får han morgen og aften.

Til frokost på ridedage giver jeg et varmt måltid 500gr. Pavo slubber ell. Irish.
altså dgl. 3500gr. foder undtaget fridage hvor han får 3000gr.

Han er begyndt at tage pænt på...
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  07-10-2004 01:08
her hos os er det stik modsat 8-) Jeg har evig og altid et par stk. (også OXère) på skrump :-P

Men ellers vil jeg dà forslå dig, at prøve noget af det special foder man kan få til aldrende heste. Måden det er behandlet på gør, at hesten bedre optager fodret - desværre husker jeg ikke navnet på produktet..

Mvh Heidi
0
0
Svar på denne tråd

prøv..
Forfatter: 
Dato:  07-10-2004 10:23
Hej..

Jeg har for det meste også det samme problem som heide.. men jeg har en fuldblods hoppe hun er en svær en at fodre men tidliger da hun skulle tage en del på gav jeg hende:

2. gange dagligt:

1/3 del havre, 1/3 del byg, 1/3 del hvede
1/2 mål majs flager (1 kg foderskovl fra hippolyt)
2-3 dl olie
100-200 g travo e
100g pr. 100kg hest st. hippolyt natur
1-3 håndfuld mellase
1/2-1 mål green power (1 kg foderskovl fra hippolyt)
20g hvidløg

(dette foder ser så lækkert ud at det lige før man selv bliver sulten :-))

Godt med hø og/eller wrap, alt hvad den kan spise..

hvis man vil give lidt ekstra altså et 3 måltid, kan man bruge gullerødder (hverdag), irish mash fra st. hippolyt (3 gange ugenligt), mere green power..

Og det hjalp på min fuldblods som skal have noget med knald i før hun beholder kg´erne..

Måske du pernille kan bruge noget af det...

mvh
christina
0
0
Svar på denne tråd

for tynd
Forfatter: 
Dato:  07-10-2004 23:41
Roepiller/fedemad!!!
Bliver opløst i vand, bliver en grønlig klam masse, men det virker.
Og majsolie!!!

Mvh L.Brohus
0
0
Svar på denne tråd

hø eller wrap
Forfatter: 
Dato:  07-10-2004 23:46
hø eller wrap a libitum plejer at være lykken for de fleste heste :-)

regner med at der er tjekkt tænder og for orm.

hilsen sjanna
0
0
Svar på denne tråd

Vil tilslutte mig
Forfatter: 
Dato:  09-10-2004 13:33
Få tjekket tænder...mange ældre hestes tænder er i en forfærdeig stand.
Få tjekket for orm.

Ældre heste har tit svært ved at fordøje maden ordentligt idet deres organer er ved at være slidt, derfor skal de ofte have mere mad og flere mineraler end normalt for en hest i samme højde og drøjde.

Desværre skriver du ikke hvor gammel. Det kan være den bare er blevet FOR gammel.
0
0
Svar på denne tråd

Majsflager
Forfatter: 
Dato:  10-10-2004 12:29
Vi har med stor succes her i sommers fedet flere tynde traver-typer om med majsflajer - de skal bare være vamebehandlet så virker det uden at de bliver alt for uhåndterlige ;-) Poppede majs skulle også kunne bruges men da de er noget dyrere holder vi os til det vi ved virker p.t. Majsen kan bruges istedet for havre (det gør de i USA) og man kan derfor give en del om dagen - ikke at det er nødvendigt ;-)

Så prøv evt. at skifte noget af dens daglige ration ud med majsflager - start med en 50-100gram (alt efter hvor meget den normalt får ialt pr. måltid) og så stille og rolig kør den op på 500g om dag så ser er ting og sager hvis tænder og mave ellers er i orden - med maven tænkes der op den grovfoder andel skal være rimelig stor også da den ellers ikke kan udnytte dens kraftfoder ordenligt.

Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider