Hej med jer
Nu er jeg ved at gå ud af mit gode skind - for mit lille uhyre af en hoppe på 1 år og 3½ måned er halt/trækker/går stift på højre forben.
Det startede for knap 14 dage siden ved at hun trak på højre forben.
Jeg så det an et par dage - hesten trak stadig på forbenet og så ringede jeg til dyrlægen.
Min dyrlæge mente at hun havde sur stråle - så jeg skulle have fat i smeden - iøvrigt trængte hun også til smed.
Dyrlægen kunne jo ikke lave en bøjeprøve pga. hendes alder så han gennem gik benet og brugte en visitér tang til at fastslå at hun var øm ved ballen i hoven og i strålen.
Derefter fik hun en bandage med salicyn syre på benet og fik besked om at hun skulle have smed.
I dag kom smeden forbi - hun har IKKE sur stråle - faktisk har hun temmelig fine hove..
Smeden mener det sidder fra knæet og på efter - måske er det pga. vækst?
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg nu skal stille op - andet end at dyrlægen må se på hende igen.
Men kan det skyldes vækst forstyrrelser? - idag synes jeg det ene forknæ virker lidt større end det venstre - men det er ikke hævet, varmt eller har galle.
Kan hun have vokset for stærkt? - kan hun have mus i forknæet? Kan jeg have overfoderet hende med vitaminer trods jeg har fulgt foderprogrammet og holdt øje med hendes udseende.
Eller kan det være ren og skær vokse værk, som hos mennesker??
Hun er i fin foderstand - har blank pels - og ser bestemt ikke ud til at mangle noget og er frisk som hun plejer trods hun trækker på benet.
Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde svar på hvorfor hun halter.
Har I oplevet jeres plage gå stift i perioder?
Håber på nogle svar, der kan give mig ro i sindet - for jeg er faktisk temmelig frustret - øv..
Hilsen stine