Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

spat og træning
Forfatter: 
Dato:  02-10-2004 08:50
hejsa..
min hest har fået konstateret spat i år nærmere august måned....og nu har jeg fået af vide af min dyrlæge at jeg godt må trave på ham selvom han ikk er rengående han siger at hesten kun har godt af at blive brugt sådan at ledet ikk bliver stift,jeg havde osse en spat hest for 12 år siden og der var det sådan at den skulle blive i sin boks i et halvt år kun komme i ride hus,så nu er jeg bare sådan i tvivl om hva der er bedst nogle der har været ude for det samme?????
det skal lige siges at det mere jeg traver på ham det bedre går han
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har selv haft
Forfatter: 
Dato:  02-10-2004 08:59
en hest med gigt .

Han var 12 da det brød frem og blev ret hurtigt medicineret og holdt derefter 3 år med jagt hele vinteråret i de 3 år .

Og han kom på fold hver dag og han blev redet hver dag .

Boksro passer sig ikke for en hest der skal røre sig mest muligt .

Og de har bedst af fast underlag ....

Illum
0
0
Svar på denne tråd

hejsaaaaaa
Forfatter: 
Dato:  02-10-2004 09:11
ja de har selvfølgelig osse fundet ud af en masse omkring det de sidste par år ,vil jo bare det bedste for min hest han er kun 7 år så håber at han kommer sig
0
0
Svar på denne tråd

tjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  02-10-2004 09:12
illum var han halt da du red ham????
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har også haft en spathest
Forfatter: 
Dato:  02-10-2004 09:56
Fik konstateret spat som 6-års, lever i bedste velgående endnu (er 12 år). Blev Amagermester i dressur som 10 års og går nu som skovturshest, men det er ikke grundet spatten.

Og ja, jeg red, også når den var halt. I perioder hvor den var meget uren red jeg let, i perioder hvor den var rengående red jeg normalt.
Du kan forvente, at din hest fremover vil være uren når den skal i gang. God opvarmning er vigtig, jeg varmede op med 15 minutters skridt og derefter nogle runder galop på hver volte, så var han klar til at trave og efter yderligere 5-10 minutter var han helt rengående og det egentlige dressurarbejde kunne påbegyndes.

Desuden er det vigtigt at den rides ofte, helst hver dag, så leddet bliver holdt i gang.

Hilsner
Diane

Verden er ikke sort/hvid

Kan du lide Rock? Så lyt til det her:
Bleeding Paint

Læs mere om bandet her: www.wamusic.dk

Hør mere her: whyanonymous.mymusic.dk
0
0
Svar på denne tråd

Lotte osv.
Forfatter: 
Dato:  02-10-2004 10:55
Nej aldrig .
Vi fandet det rigtige leje for medicinen og så var han rengående .

Og som jeg skrev han gik jagter i de 3 år . Sidste jagt var om lørdagen som han blev aflivet om tirsdagen .

Illum
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider