|
|
| Hvordan finder jeg ud af hvad hesten vejer? |
|
|
Min plag skal have en ormekur, hvordan finde jeg ud af hvad hun vejer..?
Mvh Linda
Never say ur happy when ur sad.. Never say ur fine when your not ok.. Never say u feel good when u feel bad..
and never say ur alone when im still alive!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ca mål..... |
|
|
eller evt brug af vægtmålebånd (som dog alligevel ikke er præcist)
hvad race er hun og hvor gammel + hvor høj ?
Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa... |
|
|
Hun er er tinker på ca. 1 1/2 år, hun er 1,43.. Der er billeder på min præs, det er hende den brun broget.
Hilsen Linda
Never say ur happy when ur sad.. Never say ur fine when your not ok.. Never say u feel good when u feel bad..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 300 kg..... |
|
|
tinkeren er jo forholdsvis tung, så jeg ville nok give hende svarende til 300 kg på ormekurens stempel.
Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sådan her :) |
|
|
Hej
man bruger denne formel: Vægt = ( Gjordmål i cm gange 6,25 ) - 6,25. Det er så vægt i kg.
VH Helle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gjordmål |
|
|
Prøv at måle hende rundt om maven, fra der hvor manken slutter og ned rundt om maven i gjordlejet.
det er det mål du skal bruge til beregningen.
Jeg tror dog at du skal regne med at give ormekur til 400 kg hest, idet hvis den vejer lidt mere end det den får dækning for , er det ikke sikkert at alle ormene kommer ud.
Hilsen
Yankee
Er du til fart og fest så er travere bedst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| for ponyer og heste |
|
|
den formel med 6, 25 er for heste - der er et andet mål for ponyer da de er mere kompakte i bygning - forskellen i vægt kan være ret stor på de to målemetoder. jeg kan bare ikke huske den for ponyer - ligger inde på mit arb.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa... |
|
|
Tak for jeres hjælp.. Hun er ca. 1 1/2 år, er 142-143. Skal jeg så bruge det regnestykke der stå i det her indlæg..?
Hvornår skal man give ormekur (er lidt lost på det punkt) Jeg har 2 heste, hende den lille på 1 1/2 år og en vallak på 4 1/2 år ca.. De har begge fået en kur (Equest) d. 30/4-04.. Den lille får en idag..
Kan jeg vente med at gi vallakken i dec. måned..
Håber i kan hjælpe..
Linda
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvornår |
| Forfatter:  |
pjemm |
| Dato:  |
02-10-2004 13:44 |
|
Det er smartest at give heste som går sammen, samtidig?
:Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet