hvad menes der med enten eller?Altså skal føllet vænnes helt fra med det samme? For jeg har fået at vide at det skulle ske gradvist, altså tage ham fra om aftenen, give ham lov til at få en tår mælk inden han skal sove samt om morgenen inden de bliver lukket på fold, hvor de går sammen 10-12 timer. Dog var han i forvejen begyndt at drikke mindre mælk og spise mere følfoder samt hø. Men han er ikke gammel nok til helt at komme fra hende endnu, da han er lige knap 5 mdr. Indtil videre er hun heldigvis ikke øm, og han får lov at drikke, hun spiser som hun plejer og har masser af energi.
Jeg fodrer hoppen med havre, soyaskrå samt mineraler og hø...hvad skal der skæres ned på hvis det formindsker mælkeproduktionen?
Angående artiklen: Ja den er da faktisk rigtig god, og jeg syntes også jeg holder nøje øje med ham. Faktisk undrede jeg mig over så sent som idag, at jeg syntes han knækker lidt i koderne når han skridter rundt(alle sammen)...men ikke i trav og galop...er det meget normalt? jeg havde tænkt at jeg lige ville spørge min hovsmed om det når han kommer på onsdag.(Det kan også være mig der ser spøgelser

)
Men mange tak for svarene, så ved jeg da hvad jeg skal holde øje med angående symptomer på yverbetændelse

Heldigvis er det ikke så hævet efter hun kom ud og føllet fik diet, så jeg er lidt roligere lige nu.