Så er min dejlige pruhest snart hjemme :-)
Min vil lige høre jer..
Jeg er meget i tvivl om jeg skal give ham dækken på han har aldrig gået med dækken før men nu skal han arbejde faktisk hver dag? Skal han gå med dækken så?
Der hvor jeg får ham fra har han jo gået ude 6 måneder, øhm skal jeg give ham en ormekur?
Jeg ville nok overveje at smide dækken på, hvis i skal ride hver dag, han kan være svær at få ordentlig tør efter ridning, jeg har allerede problemer med det nu, på den jeg rider, så jeg ville nok gøre det hvis jeg var dig!
Ormekur er noget din dyrlæge skal donere til dig, der skal tages en gødningsprøve!
Og hvis det er din egen hest må du vel også vide hvornår den er blevet vacc sidst, de skal hvert år!
Nå men, jeg kan kun få ormekur til hestene hvis de får tager gødningsprøver, hvis der er orm får de ormekur og ellers spare jeg de penge, det er godt at få det gjordt 2-3 gange om året...
Jeg vacinere min hest hvert år mod influensa og stivkrampe, dettte skal gøres hvis man vil starte ellers er det op til en selv, men de 500 kroner betyder ikke så meget for mig hvis jeg kan undgå sygdom...
Jeg er stor tilhænger af dækken, så ja put evt bare et tyndt dækken på så han er tør hvor sadlen skal ligge, hvis han er våd bør du putte et tæppe på til han er tør også ligge dækken på igen...