|
|
| skridsikkert gulv |
|
|
efter endnu en gang at være ved at få en hest i hovedet igår eftermiddags fordi den gled på vores staldgulv (var vådt ved indgangen pga regn) er jeg ved at være lidt træt af det!
så jeg er på jagt efter noget skridsikkert staldgulv!- det vi har nu er malet betongulv- så det skal helst være noget der kan lægges ovenpå det, uden at fylde for meget( da vi ikke gider brække hele gulvet op igen!)
Breedingstock painthoppe føl samt AQHA avlshoppe tilsalg - se min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| grus?? |
|
|
Hvad med at strø lidt grus der hvor der er vådt? Kunne man tænke sig at de så står bedre fast - og så kan man jo bare feje det med ud når man alligevel fejer staldgangen?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Grus... |
| Forfatter:  |
99E |
| Dato:  |
30-09-2004 16:43 |
|
...gør det bare mere glat.
Hvad med at rense malingen af? Er det ikke den, der gør det glat tror du?
Ellers er mine bud: Skridsikre gummimåtter, der kan lægges på enten hele gulvet eller bare på "udsatte steder" - træ-belægning på betongulvet (planker, skiftes ind imellem) - rense malingen af og lægge et tyndt lag grov beton oven på det gamle gulv (ulempe: Svært at holde rent!) - rense malingen af og lægge fliser/klinker med lidt struktur oven på (har set den slags i ældre stalde, bl.a. på Lyngholt på Sdr. Lyngvej).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Betonfræser |
Gitte |
30-09-2004 20:15 |
|
Du kan også leje en med en betonfræser som fræser små riller i gulvet. Jeg har selv været igang med at undersøge da vi skulle lave det i en ko stald. Det er vist ret effektivt.
Der er en på fyn der gør i det. Han hedder Vagn E. Nielsen. Du kan kontakt mig for nummer hvis det er.
Hilsen Gitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gummi. |
|
|
Du kan købe flydende gummi til at "male" ovenpå det eksisterende gulv - kontakt Neergaard tlf. 86525300 eller læs evt mere på www.tophorse.dk
Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nemt og smart. |
-Lisa- |
01-10-2004 02:17 |
|
Hos en avler så jeg det smarteste gulv nogen sinde:
I den støbte beton, havde han lavet hestesko-aftryk - altså, en sko på en pind, og så ellers bare trykke den ned enten i mønster, eller hist og pist.
Det så virkelig smart ud, var skridsikker og ekstrem nem at lave.
Men det vil selvfølgelig kræve endnu et lag ovenpå det du har i forvejen.
When the dog bites, when the bee stings, when I'm feeling sad I simply remember my favourite things, and then I don't feel...so baaaaad!
/Fraulein Maria, Salzburg. In the last Golden Days of the Thirties
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skridsikkert gulv |
|
|
hey..
den der epoxy-gummi til at male på gulvet holder ikke ret længe. det er et faktum...
fræse riller i gulvet ja okay det er en god løsning, dog lidt vanskelig at feje.
var det mig der havde problemet ville jeg købe et gummigulv fra neergaard. det bliver lagt ud flydende, og det virker bare
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gummigulv fra Neergaard... |
|
|
... virker fint. Det koster bare en bondegård.
I min "drømmestald" skal gulvet bestå af enten piksten eller SF-sten. De bliver ikke glatte, og er alligevel nogenlunde nemme at holde rene.
I min virkelige stald har vi med en greb lavet mønster i det øverste slidlag i bokse og spiltove - dels for at give et godt fodfæste, og dels for at urinen kan løbe i rillerne ned til afløbet. Det virker supergodt, men vi har alm. glat beton på staldgangen. Der er dog aldrig nogen af hestene, der er gledet på det.
Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| flydende gummi |
|
|
var nok det jeg helst ville bruge- vi er nemlig meget glade for gulve der kan gøres rene
heldigvis er vores stald ikke særlig stor!- hvad ligger sådan et flydende gummigulv ca i pr kvadratmeter?
Breedingstock painthoppe føl samt AQHA avlshoppe tilsalg - se min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er ikke sikker.... |
|
|
... men en af mine bekendte har fået det lavet i sin lastbil - og i en 2-hestes bil (der er ikke særlig mange m2) kostede det godt og vel 6.000,-
Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| et fif. |
zeusen |
01-10-2004 15:05 |
|
Hos "Biltema" kan man få sådan noget selvkæbende med en meget ru overflade som noget meget grovkornet sandpapir (i mangel på en bedre sammeligning). Man ser det nogen gange på kanter af stentrapper o.lign.
Det fåes i 5 m. stykker (kan sagtens klippes i mindre bidder) i 2 bredder. En bred på 5 m. koster ca 25-30 kr. Jeg har brugt det i min stald på udsatte steder nu igennem 4 måneder. Det er effektivt, men det bliver selvfølgelig slidt. Det tåler ikke vand i store mængder....så løsner det sig. Og underlaget hvor det påklistres skal fejes meget rent evt. afsprittes.
Men for få hundrede kroner kan du lave dit staldguld skridsikkert. Det er let at fjerne igen.
Lad os sige at du skal lægge det om 2 gange om året. måske 3 gange der hvor der er mest slid. Det vil måske koste dig 600 kr om året. På den her måde kan du lave gulv i 10 år, mod hvad et gummigulv koster.
Og hvad er holdbarheden på gummigulv? Kan det pletlappes?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nødløsning |
|
|
Hvad med en gummi-stald-måtte ved indgangen som nødløsning
Hils´ner fra Marsil
SKOVVANG ...hos os er hesten i centrum...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|