Hejsa.
Jeg har den dejligste hest, der desværre blir lidt mat efter kort tids ridning.
Derfor tænkte jeg på om han måske mangler noget fodermæssigt, og om nogen herinde ku hjælpe.
Det er en vallak på 6 år, der vejer ca. 600kg. Han går på fold 6 timer hver dag med en flok andre valakker. Derudover rides han 4-6 gange om ugen, varieret men med vægt på dressur.
Han skridtes varm i 10-15 min, rides derefter i 15-30 min. og skridtes af igen i 15 min. (ofte på tur hvis vi har trænet dressur.) Nogle dage går vi bare en tur på en times tid, hvor han får lov at skridte godt igennem, og jeg går ved siden af.
Han får 0,7 kg havre (1 ltr), og 375 g.(3ltr.)Fiberlux til hvert måltid tre gange dagligt. Derudover 2 skiver halm til frokost og ca. 6 kg wrap til aften. (efter morgenmaden lukkes han på fold)
Kunne han mangle E-vitamin, elektrolytter el. lign. for at han får lidt mere energi??
Han fik taget blodprøve i juli, der ikke viste jernmangel el. andet unormalt. (det var i forb. m noget andet..)
HAr I nogle forslag?????? Også til gode mærker til ikke alt for kæmpedyr pris?? (Det behøver jo ikke stå Blue Hors på det...)
De venligste Hilsner
Karen.