Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Klipning - hvor sent på året?
Forfatter: 
Dato:  22-09-2004 17:24
Mener der er en "regel" om hvor sent på året man må klippe hesten? Er det til og med december? Er det ikke noget med at, at gør man det senere så klipper man i det nye sommerpels, som hesten allerede begynder at sætte der?
Men så kan jeg jo ikke lade være med at tænke på de hingste som er til hingstekåring i midten af marts, de bliver så vidt jeg ved klippet lige op til pga varmen i hallerne... men det kan vel ikke ses på deres sommerpels? Så er det et foderspørgsmål, om det kan ses på sommerpelsen? Eller er det hele bare en skrøne?

Med venlig hilsen
Zooropa - Anne

**** To touch is to heal. To hurt is to steal. ****
- Mysterious Ways, U2

Har jeg hovedpine... Er det fantomsmerter ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2004 18:50
Jeg mener det er marts, mine blev i år klippet i februar og de har fin sommerpels...

Skøn friservallak sælges, skriv og hør nærmere...

Ponyudstyr sælges, ALT skal væk...
0
0
Svar på denne tråd

Februar
Forfatter: 
Dato:  22-09-2004 19:36
Februar plejer jeg at klippe for sidste gang, og starter normalt i oktober - men i år dog allerede medio september pga. den kolde sommer som fik min hest til at gå amok i vinterpels aaaaalt for tidligt.

Hils´ner fra Marsil

SKOVVANG
...hos os er hesten i centrum...
0
0
Svar på denne tråd

Til jul...
Forfatter: 
Dato:  24-09-2004 08:10
-jeg klipper aldrig efter jul, den koldeste tid er i januar/februar og så er det ikke så smart hvis de er helt nyklippede. Hvis du ikke klipper efter jul risikerer du heller ikke at ødelægge sommerpelsen...

Tine
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har ikke oplevet
Forfatter: 
Dato:  24-09-2004 08:17
at sommerpelsen bliver ødelagt ( hvordan bliver den hvis den er ødelagt ???? ).

Og jeg har klippet i jan. og feb. og kender flere heste som bliver klippet mange gange om året .

Pelsen ligner sig selv og " virker " også normalt ....

Såååå

Illum

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider