Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Pris på foder???
Forfatter: 
Dato:  19-09-2004 20:50
Hej

Jeg vil høre hvilket foder i bruger, og hvad pris det har...
Hvorfor det er godt/dårligt?
Og så vil jeg gerne vide, hvor mange penge i bruger om måneden på foder pr. hest/pony. Samtidig må i gerne lile fortælle hvilken hest det er, hvor meget i rider den, og hvad i synes er relevant.
På forhånd tak.
0
0
Svar på denne tråd

foderpriser
Forfatter: 
Dato:  20-09-2004 08:02
hey..
min den ene får travo-e og grøntpiller. travoen får jeg til ca 10 kr pr kg og grøntpillerne får jeg gratis hos en bekedt der har køer. den anden får havre til 70 øre pr kg og videbæk kraft til 115 kr pr 25 kg sæk og gratis grøntpiller, og så hjemmelavet hø og halm

Venlig hilsen kristian
0
0
Svar på denne tråd

Puh...
Forfatter: 
Dato:  20-09-2004 10:08
... det er ikke helt nemt at sætte priser på mit foder.

Vores hø/wrap blev dyrt i år: 1000,- i gødning, ny kobling på traktoren 11.000,-, diesel til traktor ca. 400,-, nye tænder til hø rive 500,-

og det gav kun 350 små baller hø og 10 minibig baller wrap.

Hvis man regner 20 små baller på en minibig balle giver det 550 små baller.

Omkostningerne blev 12900,- divideret med 550 baller: 23,45 pr. balle.

Og så har jeg ikke regnet al den tid med vi har brugt på det...

Mine hyppere får mellem 10-15 kg hø/wrap pr. dag (efter ædelyst)

Gulerødder køber jeg til 20,- for 20 kg. De får et par kg hver om dagen.

Travo 9 kg. (Jeg kan ikke huske det præsist men det var vist 150,-) Det får de 150-200 g af om dagen.

Lidt rapsolie (Rema's den billige 7,- pr. liter) over gulerødderne dagligt - ca. 1 dl. dagligt.

MVH Sussie :-D
0
0
Svar på denne tråd

sussie
Forfatter: 
Dato:  20-09-2004 10:21
driftomkost skal jo fordels ud på de kommende år også hvis jeg husker lidt fra mine økonomitimer......

Foder kan jo fåes fra ca 1 kr pr kg til 15 kr pr kg, så hvad man har råd/lyst til er jo en smagssag..........

Karina
.
0
0
Svar på denne tråd

Ja.....
Forfatter: 
Dato:  20-09-2004 10:39
... det ved jeg karina ;-) vi har bare snart haft MANGE drift omkostninger på den gamle traktor... :-P

Første år vi havde den fik den hoved renoveret motor.... Året efter fik den nye bremser... og så i år ny kobling... Så hvis jeg skal fordele omkostningerne bliver det vist desværre ikke meget billigere... ;-D

Jeg skal vist bare være glad for, at jeg har en traktor-gal husbond, der gider lave mit hø...

MVH Sussie :-D
0
0
Svar på denne tråd

Sussie..
Forfatter: 
Dato:  20-09-2004 14:03
hey..
kender det der med at det hele går i fisk, med en gammel traktor, der koster en forbandet masse i vedligeholdelse. heldigvis kunne jeg slippe med diesel, snor og nye rivetænder til venderen i år. samt en gris med tilbehør.
men har også haft meget besvær med knækkede kraftoverføringsaksler, defekt rem, en presser der skulle have været på pension for mange år siden og så vidre og så vidre.
held og lykke med den gamle traktor

Venlig hilsen kristian
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider