|
|
| Tørring af hyben |
|
|
Hejsa!
Jeg har været ude og plukke hyben, som jeg vil forsøge mig med til min hoste-hest her i vinter. Men nu skal de små satan'en tørres, så ikke de rådner. Er der nogen, der har erfaring med dette? Fx. hvor lang tid/hvor varmt skal de have det i ovnen, uden at miste vitaminer osv?
Mvh Mia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fryses |
| Forfatter:  |
Mona Løvndahl |
| Dato:  |
15-09-2004 22:07 |
|
Hej.
Jeg kender også en del der samler hyben.
Jeg ved de fryser dem hele.
Er det en idé, du kan bruge?
Mvh. Monals www.sitecenter.dk/naturlighesteteknik
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Når jeg ... |
Sussie |
16-09-2004 09:39 |
|
... tørrer anden frugt (Appelsiner og æbler til jul) så gør jeg det i ovnen. Jeg skærer dem i skiver, og sætter ovnen på 75 grader. Så kommer de på en bageplade i ovnen til de er helt tørre.
Det kan godt tage mange timer.
De skal være knastørre, men så kan de også holde i evigheder...
Det kunne du da prøve...!
MVH Sussie 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fryser |
|
|
Hej, lige som Mona fryser jeg hyben og giver nogle stykker hver dag året rundt. OG De bedste hyben er de små aflange fra Hunderosen, de indeholder flest C-vitaminer.
Mvh Pia*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har tidligere spurgt om det samme! |
AnneSofie |
16-09-2004 18:43 |
|
Jeg fik at vide af en herinde, at man kan blende sine hyben og derpå ladde dem tørre på en sort plastikpose der ligger i solen (men der skal også være udluftning i rummet hvor der tørres, så der ikke går fugtighed i bærerne)!
Det med ovnen lyder nemmere, så hælder man vel bare sit blendede hyben ud på et stykke bagepapir..
Mange hilsner Anne Sofie Knabstrupperpony sælges: hoppe, kat II, 4 år, tilredet, talent for dressur/spring, vant til skovture, meget rolig/børnevenlig! Se hesteprofil/Mazy på præsentation!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet