Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

billige gamacher
Forfatter: 
Dato:  13-09-2004 10:56
Wision er begyndt at ramme sig selv på indersiden af benene en gang imellem under dressurtræningen, efter han har fået sko på forbenene. Ikke meget, men nok til at jeg gerne vil beskytte hans ben, når jeg rider. Jeg har selvfølgelig snakket med smeden, men da Wision har en ret dårlig benstilling er der nok ikke så meget han kan gøre ved det.

Jeg har ikke råd til nogen megadyre gamacher, så jeg vil gerne høre om gode/dårlige erfaringer med de billigere typer.
Og jeg vil selvfølgelig også gerne høre om det, hvis nogen har købt nogen gode billige gamacher et sted.

Jeg har aldrig rigtig haft brug for gamacher til andet end springning, så jeg er "ny" på det område. Hvad er forskellen på dressurgamacher og springgamacher? Jeg går ud fra at springgamacher er kraftigere, men er de så dumme at bruge til dressur, og hvorfor?

Jeg vil helst ikke have nogen der går ned om koden, det synes jeg ikke lige umiddelbart at der er nogen grund til.

Indtil videre har jeg kigget på de følgende:

Dressurgamacher fra http://www.horsepoint.dk til 149 kroner. Beskrivelse: Dressur gamache i neopren. Kantbånd for bedre holdbarhed. Dobbelt velcrolukning.

Dressurgamacher fra Rideudstyrslageret til 129,95. Beskrivelse: Kraftig neopren. Bred dobbelt velcrolukke. Billede:

Forbensgamacher fra Rideudstyrslageret til 79,95 kroner. Beskrivelse: Kraftig neopren. Gummiforstærket. Dobbelt velcrolukning. Billede:

Jeg har selvfølgelig også tænkt mig at tage ud og kigge i rideudstyrsforretningerne, for der kommer jo porto oveni disse priser, og det er nok nemmere at vurdere kvaliteten, når man står med dem i hånden.
Men det kunne jo være at nogen havde bestilt de ovennævnte og kunne sige noget om dem...
0
0
Svar på denne tråd

springgamacher
Forfatter: 
Dato:  13-09-2004 11:02
jeg kan godt forstå dig at du ikke rigtig ved hvad du skal gør, men jeg vil sige at du godt kan bruge dine springgamcher til at ride dressur i også, selvfølgelig er det bedst med dressur gamacher og der vil jeg da sige at dem du har sadt billed ind af er gode nok... grunden til at nogen ikke vil rider dressur med spring gamacher er nok fordi at de beskyttet på en anden måde end dressur gamacher, hvis det er kan du jo også bruge bandager de beskytter også godt...

håber det kunne hjælpe dig lidt...

knuzz mini
0
0
Svar på denne tråd

jaa....
Forfatter: 
Dato:  13-09-2004 11:45
jeg har en plag, og sådan en vokser jo meget endnu.... så jeg tog i www.hooks.dk og købte nogle gamacher til 165 kr for to par....

jeg har været meget glad for dem....
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider