Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Foder til drægtig hoppe
Forfatter: 
Dato:  10-09-2004 18:58
Nu vil jeg lige høre, hvad i herinde giver jeres drægtige hopper, både når de er ifol og når de giver mælk til deres føl. Jeg har nemlig været ved at lave en foderplan med hippolyt-foder, men ud fra det jeg kan læse og regne mig til, så kommer jeg til at bruge ca. 15000 kr på foder på et år til EN hoppe!!! Og det kan da ikke passe, at det ikke kan gøres billigere!!!! Og stadig i god kvalitet!!!

Hvor meget fodrer i med og med hvad???

Mvh. Maja og Højbo's Fiona

HUSK; Et bid er aldrig stærkere end den hånd, der holder tøjlen! 8-)
0
0
Svar på denne tråd

15000 KRONER!!!
Forfatter: 
Dato:  11-09-2004 13:27
Det lyder da godt nok helt vildt!

Hvor stor mængde hesten skal have kommer jo selvfølgelig også an på hestens størrelse.

Da min haflingerhoppe var drægtig fodrede jeg hende, med hendes normale foder (Hestekraft ekstra fra Ole Bj. Knudsen + havre, hø, wrap og halm) frem til de sidste 3 måneder før folingen.
Der skiftede jeg så Hestekraft'en ud med Stud Balancer fra Brogården. Og hun får det stadig, her mens hun er diegivende.

Det er et rigtig godt müeslifoder, som jeg varmt kan anbefale :-)

Pt. ser hendes foderplan således ud pr. dag:
2 kg. Stud Balancer
1½ kg. havre
1 kg. lucerne
Hø ad libitum

Og føllet skal nu op og have 500 g. Foal Creep Pellets fra Brogården også :-)

Hun er lige steget lidt, da græsmængden her er ved at være i bund.
Henover sommeren fik hun 1½ kg Stud Balancer og 1½ kg. havre og så gik hun på døgngræsfold.

Jeg kan varmt anbefale foderet fra Brogården, det er rigtig godt. Kig ind på deres hjemmeside: www.brogaarden-foder.dk og ring evt. og snak med deres hesterådgivning, de kan hjælpe dig med at lave en foderplan for din hoppe :-)

Sensommerknus fra Tine
og hendes to haffi-piger,
Flicka og Frigg :-D

En af fordelene ved at være rodet er,
at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser.
- Peter Plys -
0
0
Svar på denne tråd

Prøv at
Forfatter: 
Dato:  11-09-2004 20:34
ringe til en Hippolyt-forhandler og spørg ham ad. Jeg tror ikke at den behøver så meget ekstra de første 7-8 måneder.

Min hoppe blev først sat op i foder da hun var i 8 måned, selvom jeg red hende hver dag og til undervisning i både spring (indtil 6 mdr.) og dressur (indtil 8 mdr.) Hun fik ikke Hippolyts NaturMüsli dengang.

Da jeg skiftede foder til NaturMüsli spurgte jeg forhandleren hvad jeg skulle give hende, og det har jeg fulgt lige siden. Min plag ser flot ud og lader ikke til at mangle noget, men jeg holder da øje med hende. Hun fik indtil sommerferien 400 g NaturMüsli, 600 g Hel havre, 2 håndfulde lucerne, en skefuld hvidløg og 10-12 kg wrap, og hun ser pragtfuld ud. Foderet sætter jeg efter hendes udseende, hvor meget hun vokser og hvad hun laver.

Det skal lige siges at wrappen er en stor del af hendes foder, da hun spiser meget i boksen, så hun fik en vældig halm-vom da hun kun fik 6 kg wrap om dagen ligesom min hoppe.

Snak med din forhandler.

Helena
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider